ניהול תדמית ברשת – אני כבר לא לבד!

16.06.2008

ניהול מוניטין ברשתקצת פחות משנה עברה מאז שהחדרתי לאינטרנט הישראלי את המושג "ניהול תדמית ברשת" (Online Reputation Management) דרך סיפורה המרתק של סו שף האמריקאית.

כשפניתי לחברות קידום אתרים והצעתי מתן שירותים חיצוניים בתחום זה, התשובה הייתה "תודה, אבל לא תודה" ועשו טובה שלקחו את כרטיס הביקור שלי.

ההנחה שלהם הייתה שאף אחד בארץ לא יוציא את היד לארנק כדי לדחוק למטה את האזכורים השליליים שיש עליו בגוגל. זה אולי קצת מציק, הם אמרו, אבל לא מספיק בשביל להוציא על זה כסף.

למרות שהרעיון שלי הוגדר על ידם כ"רעיון נחמד". חברות קידום האתרים העדיפו להמשיך להתמקד בקידום ביטויים עבור בעלי עסקים כמו "מכונת קפה", או "ברז לאמבטיה".

"שמות של אנשים? ממש לא מעניין".

אני העדפתי להתעלם מההתעלמות, פיתחתי את הרעיון של המיתוג האישי באינטרנט ודרך בלוג זה המשכתי להחדיר לישראל את המודעות לכך שבגוגל גם (ואולי בעיקר) מחפשים אנשים. לפני שנה, כששאלתי אנשים אם הם מחפשים שמות בגוגל, היו שהשיבו לי "מה פתאום? זו חטטנות". כששאלתי אם הם בודקים את שמם במנוע החיפוש, היו שהשיבו לי "מה פתאום? זו גאוותנות".

אבל היום? היום כולם מחפשים את כולם ולא מתביישים בזה. כי אין מה להתבייש.

לפני ראיון עבודה, פגישה עסקית, פגישת ייעוץ, לצורכי מחקר עיתונאי ואפילו כהכנה לדייט – זה טריוויאלי ולגיטימי שמידע על אנשים נהוג לחפש בגוגל (בדיוק כמו שמחפשים מידע על מכונת קפה או ברז לאמבטיה).

ניהול מוניטין ברשת – הרבה יותר מבאזזז

ברגע שנולדה ההכרה, נולד גם הצורך. יותר ויותר אנשים מחפשי שירותים של "ניהול מוניטין בגוגל". אנשי יחסי ציבור פונים ושואלים בדיסקרטיות איך אפשר למחוק דברים לא טובים שכתבו על לקוחותיהם באינטרנט (זה המקום לציין: טלפון לגוגל לא יעזור…) וגם בלוגרים ועיתונאים ממעריב ומהארץ מתעניינים בתחום חדשני הזה.

לאחר שנולדה ההכרה ונולד הצורך, לא הופתעתי לגלות שגם בביצת האינטרנט הקטנה שלנו יש לא מעט ש"גילו את אמריקה" (במובן החיובי של הפתגם). התחילו בזה "טגדם" של צביקה אבנרי ואורלי יצחקי, מומחים לשיווק בינלאומי ברשתות חברתיות שהקימו את reputation.co.il ומרצים בנושא במסגרת הקורסים של מכון ברייר.

אחרי שהקמתי את eBrand – מיתוג אישי באינטרנט, שמתי לב כי חברות מסחריות ואנשים פרטיים החלו לכתוב על הנושא ולתת שירותים של ניהול מוניטין ברשת והנה כמה שהגיחו לאחרונה:

  • אמיר שחר – מומחה ליחסי ציבור באינטרנט
  • www.firstclick.co.il – חברה לקידום אתרים
  • איתי בנר – מומחה לניטור מוניטין מקוון
  • הדר גיל רועי – מומחית לשיווק ונגישות באינטרנט
  • ClickWise – חברה לקידום אתרים
  • BrandName – חברה חדשה למיתוג אישי באינטרנט
  • LookupPage – חברה בינלאומית המספקת שירותי ניהול מוניטין ברשת שבסיס המחקר והפיתוח שלה נמצא בישראל

הערה: אני לא רואה בהם מתחרים, אלא שותפים לדרך. שיהיה בהצלחה לכולם!
>

2 תגובות על “ניהול תדמית ברשת – אני כבר לא לבד!

  1. Pingback: שווה קריאה

  2. תודה 🙂 אני יכולה רק להוסיף שמבחינתי, הבלוג שלך היה אחד ממוקדי ההשראה והידע שלי כשהתחלתי להתעניין בתחום. אני שמחה לראות שהתחום גדל ומתפתח.

    ואגב, לגבי מכונת הקפה והברז לאמבטיה – SEO לא עוסק בקידום אנשי עסקים עבור הביטוי "ברז לאמבטיה", אלא קידום החברה והשירותים שלה עבור ביטויי המפתח. הבעיה עם SEO "סטנדרטי" לדעתי, היא שבמקרים בהם יש פוטנציאל של קידום מיתוג אישי או מוניטין ברשת, נוטים להתעלם ממנו כי זה לא "בתוכנית המילים".
    צריך גם לזכור שעבור חברה שמוכרת מכונות קפה, מיתוג אישי של מנכ"ל/ית החברה לא ממש יעזור להביא לקוחות חדשים. הדבר כן יעזור במקרים של חברות המזוהות עם אנשי מפתח.
    כמובן שאז נשאלת השאלה – האם המטרה היא להביא לקוחות חדשים או לחזק את המיתוג האישי של החברה (כלומר של אנשי המפתח בה). אלו שתי מטרות (עדיין) שונות – וכך גם דרכי הפעולה להשיג אותן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.