המיתוג האישי הוא הרבה יותר מטרנד

04.06.2008

טרנד מיתוג אישי"המיתוג האישי הוא הרבה יותר מטרנד"

זה המשפט שנחרט בזיכרוני בשיחה הטרנס-אטלנטית שהייתה לי לפני מספר חודשים עם דן שאובל, ילד הפלא של תחום ה- Personal Branding בארצות הברית. שאובל התכוון בדבריו שה"מיתוג האישי" אולי נחשב כרגע לטרנד, אך בטח שלא מדובר בתופעה חולפת.

מיתוג אישי בישראל

לא תופעה חולפת ולא תופעה מקומית. מי שחושב שה- Personal Branding תקוע מעבר לאוקיאנוס הוא טועה. שאובל סיפר לי כי הוא זכה למספר מפתיע של הזמנות מישראל (מעל 80) עבור המהדורה הרביעית של Personal Branding Magazine – המגזין האינטרנטי המצליח שבבעלותו. זה משהו שמעיד לדעתי על התחלה של התעוררות בתחום ומוכיח כי המיתוג האישי גם הגיע לישראל.

שאובל ראיין אותי על כך ואף פרסם פוסט אורח עם מאמר שלי בבלוג הפופולארי Personal Branding Blog

כאן תוכלו לקרוא איך המיתוג האישי שלי מוכיח עד כמה נכונות הן התיאוריות על המיתוג האישי:

מאור קפלנסקי בפוסט אורח ב- Personal Branding Blog

 

באזז המיתוג האישיבאזז מיתוג אישי

בעולם (וגם בארץ) יש דוגמאות רבות לאנשים שהשתמשו בטכניקת המיתוג האישי על מנת לקדם את עצמם מבחינה מקצועית ואישית. כמובן שהשימוש במיתוג האישי הלך והתרחב בעידן האינטרנט החדש המאופיין ביחידנות ובשיתופיות. בארץ עדיין לא עשו את האבחנה הברורה בין ה- Personal eBrand לניהול תדמית ברשת, אבל היום גם הקולגות שלי מבינים כי מיתוג אישי מוצלח באינטרנט נועד כדי לשמור על התדמית האישית ברשת.

ביום שהקמתי את הבלוג (אוגוסט 2007) והחדרתי את המושג מיתוג אישי באינטרנט לישראל, הכנסתי לשירות ההתראות של גוגל (Google Alerts) את הביטוי "מיתוג אישי", שעד אז הניב פחות מ- 10 אזכורים בתוצאות החיפוש. המטרה הייתה לזהות האם הבאזז שעוררתי אכן נשא פרי ועוד אנשים (חוץ ממני) מתחילים לכתוב על מיתוג אישי. לא הופתעתי כשההתראות החלו לצוץ. היום זה עדיין רק דפדוף דק, אבל אני בטוח שמדובר במגמה מתמשכת ולא רחוק בו ה"מיתוג האישי" בישראל יעורר הדים כמושג וכפרקטיקה. בהמשך גם ילמדו את זה באקדמיה.

חדשות אחרונות בתחום המיתוג האישי

שוקי גוטמן – מי שהיה דובר האגודה למען החייל הקים לאחרונה חברת יחס ציבור בשם "מרקם תקשורת" שתתמחה במיתוג אישי של מנכ"לים בארגונים ובחברות, אישי ציבור ובעלי מקצועות חופשיים. בהצלחה, שוקי. את הידיעה באתר ICE תוכלו לקרוא כאן

שי ולמר – יועץ אינטרנטי לאפיון צרכים ומסחר אלקטרוני, פתח לאחרונה עסק לניהול תדמית ברשת והתחיל להריץ בלוג בלינק http://webadvice.wordpress.com ואף פרסם מאמר בשם: מיתוג אישי – תדמית אישית באינטרנט

הרצאה על מיתוג אישי – ב- 3 ביולי בשעה 18:00 תוכלו לשמוע אותי בבית אריאלה במסגרת קורס שיווק עבור עמותת הכוריאוגרפים. לתוכניה המלאה לחצו כאן: מיתוג אישי – הרצאה

תגיות:

2 תגובות על “המיתוג האישי הוא הרבה יותר מטרנד

  1. ניהול הרושם ועיצוב תדמית באינטרנט אינם מתמקדים רק טכנולוגית במיקום גבוה בגוגל. חשוב להתייחס לכל מותג אישי, סלב או מנכ"ל קודם לאיכויות הבסיסיות שלהם כדי להציפן בעזרת תכנים שיווקיים ממוקדי מטרה.

  2. אני מסכים איתך שגוגל זה לא הכל. אך המצב היום כי מנוע החיפוש של Google הוא הצומת המרכזי בכל מה שנוגע לחיפוש מידע באינטרנט. וכשמחפשים מידע על אנשים – מתחילים אותו שם.
    ברור שלטובת המיתוג האישי חשוב האזכורים שיימצאו שם יהיו בהקשרים חיוביים, שיוקיים וממוקדי מטרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.