ההגדרה של Ebrand

28.05.2008

Ebrand - מיתוג באינטרנט

לרגל העיצוב החדש של הבלוג ולרגל השקת האתר eBrand.co.il, אתייחס בקצרה להגדרה של המונח.

eBrand (מיתוג באינטרנט) הוא מונח שנולד באמצע שנות ה- 90 והוטבע לראשונה בתיאוריות שיווקיות שונות אשר ניתחו את סגולותיו של מדיום האינטרנט החדש.

המונח eBrand הוזכר אז בעיקר בהקשר של האינטרנט כפלטפורמה למיתוג נלווית לאמצעי המדיה האחרים (טלוויזיה, עיתונים, רדיו וכו').

לדוגמא, אם קוקה קולה מעוניינת להחדיר ולחזק את המותג שלה, מומלץ עליה גם לעשות eBranding על ידי שימוש באמצעים אינטרנטיים כמו אתר אינטרנט ובאנרים פרסומיים. במילים אחרות – אם קפצת מכורסת הטלוויזיה לכסא המחשב כדי להימלט מהפרסומות, המותגים ירדפו אותך גם באינטרנט. מיתוג עצמי - קוקה קולה

המיתוג האינטרנטי של מוצרים וחברות נשען אז (כמו היום) על הזהות המותגית והסממנים הויזואליים (לוגו, צבע, סלוגנים וכו'), אך הוא לא מתקרב לתחכום של ה- eBrand בעידן השיתופי הנוכחי.

ה- eBrand כיום – אישי, אישי, אישי

כיום ההגדרה של eBrand מתייחסת בעיקר Online Personal Branding (מיתוג אישי באינטרנט): כלומר, מיתוג המופעל על ידי אנשים כיחידים (שלרוב שם המותג שלהם יהיה שמם המלא והזהות המותגית שלהם תהיה תמונתם).

החשיבות של ה- eBrand בהקשר האישי היא גבוהה מאין כמוה. ה- eBrand של בן אדם מסוים מופנה בעיקר לאנשים שטרם פגשו אותו ולא מכירים את ה"מותג". לכן, למיתוג האינטרנטי יש השפעה גבוהה בהרבה לתפיסות ולערכים (לעיתים בתת מודע), שהוא מקנה לאנשים הצופים בו. מומחים בארה"ב טוענים כי אנו קרבים ליום בו המונח eBrand ייוחס רק למיתוג האישי – תחום השיווק הלוהט של העידן הנוכחי.

ההבדל המיתוג האישי לעומת המיתוג המסורתי – באינטרנט

ההשפעה (ה- Impact) שייצור המיתוג האישי באינטרנט של אדם (לדוגמא: כרטיס באתר היכרויות), תהיה גבוהה באלפי מונים מההשפעה שתהיה לעוד באנר של מוצג מוכר באתר מסוים.

  • eBrand של מוצרים מנצל את האינטרנט כדי ליצור בעיקר "חיזוק של המותג".
  • eBrand של אנשים מנצל את האינטרנט כדי ליצור בעיקר "הכרה של המותג".

מיתוג אישי

אתר חדש: eBrand.co.il

ואם הזכרתי הכרה של מותג חדש, רציתי להציג בפניכם את eBrand – מיתוג אישי באינטרנט: אתר חדש העוסק בתחום ה- Personal Branding (מחוץ ובתוך האינטרנט), שמציע מידע, שירותים וייעוץ בנושא.

האתר הוקם בשיתוף חברת האינטרנט פלוטו בניית אתרים, שגם היא זיהתה את הצורך במיתוג אישי והחלה ליישם את פתרונותיה (בנייה, עיצוב ושיווק באינטרנט) על אנשים פרטיים, ולא רק על בתי עסק.

אנו נהיה גאים, כחלוצים בתחום, לסלול את הדרך לעוד חברות, המעוניינות לספק שירותים אישיים ללקוחותיהם תחת המארז של "מיתוג אישי באינטרנט".

ה- eBrand – הרבה יותר מטרנד עולמי:

בוידאו שלפניכם: אפילו מטרים ממגדל אייפל צרפתים מדברים על eBrand (ועוד באנגלית!!!)

קטגוריות:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.