מיתוג אישי באינטרנט – היתרון שלך לפני ראיון העבודה

22.05.2008

ראיון עבודהכולם עברו (או עוברים) במהלך חייהם את החוויה הזאת. שלחתם קורות חיים וזומנתם לראיון עבודה עבור משרה נחשקת. התפקיד תפור לכישוריכם וניסיונכם. הוא גם עונה על שאיפותיכם ורצונותיכם מבחינת אתגר ותנאים.

התלבשתם לראיון כמו שצריך ועניתם על השאלות המקצועיות והאישיות בצורה אינטליגנטית ורהוטה. השיחה קלחה, נוצרה כימיה טובה ביניכם למראיין והבהרתם לו בצורה מדויקת מה הם כישוריכם וציפיותיכם מהתפקיד. חשתם בפידבק חיובי, קיבלתם ביטחון והרגשתם שהמשרה בכיס שלכם.

ואז הגעתם הביתה, חיכיתם יום, חיכיתם יומיים, שבוע, שבועיים – אבל התשובה שחיכיתם לה לא הגיעה. אז מה הייתה הבעיה? מה בעצם היה חסר לכם? אולי מיתוג אינטרנטי אישי מקדים?

קורות חיים זה פאסה

על פי סקר שנערך בארה"ב ב- 2006, 82 אחוז מהמנהלים מצפים כי חברות ההשמה יחפשו באינטרנט את שמם של מועמדים לעבודה לפני שהם מוזמנים לראיון. סביר להניח שרבים מהמועמדים מסוננים רק על פי קריטריון זה.

77 אחוז מהמעסיקים הפוטנציאליים, על פי אותו סקר, הודו כי הם משתמשים בחיפוש שם בגוגל ככלי משלים לחפש לקורות החיים. עם הזמן מגמה זו רק תגבר, הודות לשכלול מנועי החיפוש, הפופולאריות של הרשתות החברתיות וההכרה בצורך של מיתוג אישי באינטרנט.

שתי מסקנות עולות מנתונים אלו:

  1. נוכחות אינטרנטית אישית היא הכרחית עבור מחפשי עבודה בימינו – "אם אתה לא שם, אתה לא קיים". איפה? ב- Google, כמובן.
  2. הנוכחות האינטרנטית צריכה ליצור מיתוג חיובי ממוקד לקהל המטרה של מחפש העבודה.

 

מיתוג אישי באינטרנט: הרושם הראשוני המודרני

מיתוג אישי באינטרנט נחוץ ליצירת אימפקט מקדים על המראיין, ואם הוא מתבצע בצורה נכונה, אתם תזכו ליתרון משמעותי ביחס למרואיינים אחרים בשלב ההתרשמות הקריטי. ידוע כי רושם ראשוני נוצר שבע שניות מתחילת המפגש. המיתוג האינטרנטי האישי יוצר עמדות ותפיסות חיוביות אצל המראיין כלפי המועמד לעבודה, הרבה לפני אותן שבע שניות קריטיות. על מנת ליצור מיתוג אישי אפקטיבי באינטרנט על המרואיין העתידי להדגיש בו את:

  1. כישוריו, ניסיונו ותחומי אחריותו.
  2. הישגים, פרסים, תארים.
  3. ערכים מוספים, מאפייני אישיות ותכונות אופי.
  4. חזון אישי ומטרות בחיים.

מיתוג אינטרנטי אישי יכול להקנות לכם על יתרון על פני מועמדים אחרים, לא רק לפני שלב הזימון לראיון, אלא גם לאחר הראיון עצמו. גם אם עברתם את ראיון העבודה כשורה, סביר להניח שהיו עוד מועמדים שעברו את השלב הזה. הבעיה היא שרק אחד מכם יזכה בתפקיד הנחשק. אז למי יהיה יתרון יחסי?

על מנת ליצור מיתוג אינטרנטי אישי אפקטיבי וחיובי, עליכם להשתמש בכלים יצירתיים וטכניים שמעמידה עבורכם הרשת בעידן השיתופי של ה- WEB 2.0. תוכלו לעשות בעצמכם, אך כדי להגיע למיתוג מקצועי מושלם, מומלץ לקרוא מאמרים בנושא ולהתייעץ עם מומחים.

בוידאו: ראיון עבודה עם טוויסט מבית היוצר של ה- BBC והקומדיה הפופולארית Man stroke Woman

 

 

קטגוריות:

תגיות:

4 תגובות על “מיתוג אישי באינטרנט – היתרון שלך לפני ראיון העבודה

  1. מאור, פוסט מצוין ונכון ב-100%.
    אני דווקא לא חושבת שהמיתוג האינטרנטי צריך להדגיש מאפייני אישיות, חזון והישגים, אלא להבליט את היתרון המקצועי. בסופו של דבר, אותה מנהלת מקבלת קורות חיים רבים, שדי דומים אחד לשני. אבל לפעמים מה שחסר הוא המחשה של הידע והמקצועיות.
    הנה כמה דרכים לעשות זאת:
    1. לפתוח בלוג מקצועי על דומיין עצמאי (יותר שליטה על האתר).
    2. לנהל קהילה מקצועית בפורום מוכר.
    3. לכתוב מאמרים מקצועיים לבלוגים/אתרים.
    4. פרופיל בקפה דה מרקר.
    5. פרופיל בלינקד-אין.
    6. תגובות ודיונים בקהילות, פורומים ובלוגים.
    7. לגבי הפעילות האינטרנטית: כל עוד מדובר בעניינים מקצועיים, כדאי ששם המשתמש יהיה השם המלא שלכם, ולא ניק או יוזר – כדי שהוא יופיע גם בגוגל אם יחפשו את השם.
    בנוסף מומלץ להוסיף תמונה לפרופילים שלכם.

  2. לפי דעתי דווקא כן חשוב להבליט את מאפייני האישיות וההישגים, לצד הבלטת הפן המקצועי. מעבר ל"לדעת את העבודה", ישנם מעסיקים שמחפשים את הכימיה וההשתלבות של העובד בהרמוניה הקבוצתית (השתלבות שתושפע מתכונותיו ואישיותו).

    הדר, אני מסכים עם כל הסעיפים שכתבת. הייתי מציע גם להוסיף:
    שיתוף תכנים מקצועיים בתחום העיסוק שלך ברשת(תוך שימוש בכלים כגון: דלישס, Pownce וכו').

  3. Pingback: חיפוש עבודה עם SEO

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>