המיתוג האישי של בוב בייקר, אופרה ווינפרי וג'רי ספרינגר

20.05.2008

בוב בייקר

השם בוב בייקר אומר לכם משהו? סביר להניח שלא. עד לאחרונה גם אני לא ידעתי מי הוא, אבל בארה"ב הוא דמות פופולארית ומוכרת למדי.

בייקר היה מוסיקאי די אלמוני, עד שהחל למתג את עצמו באינטרנט בתחום המוסיקה האינדית. הוא עשה את זה כל כך טוב, עד שהחליט למתג את עצמו גם כמומחה למיתוג אישי. באופן פרדוקסאלי, היום הוא ממותג כמומחה למיתוג אישי, יותר מאשר כנגן של מוסיקה אינדית. אם תשאלו אותו, אני בטוח שהוא יגיד לכם שזה לא ממש מפריע לו.

כמומחה למיתוג אישי הוא באופן טבעי נמצא חזק מאוד בזירה האינטרנטית ואפילו אימץ לעצמו את שם המותג Mr. BuzzFactor. כל מי שרוצה ללמוד איך למתג את עצמו אינטרנטית, מומלץ מאוד להיכנס לאתר של בוב בייקר, שם הוא מסביר ב-וידאו, מאמרים וספרים איך יש לעשות זאת נכון.

את משנתו הוא מעביר בהרצאות ברחבי ארצות הברית בצורה קלילה, הומוריסטית וחיננית. נתקלתי באחת כזאת ביוטיוב, בה הוא מסביר שעל פי התיאוריה שלו, מותג אנושי נבנה על פי התשובה שלו לשלוש שאלות בסיסיות:

  • מי את/ה?
  • מה את/ה עושה?
  • מה מיוחד בך ומה מבדיל אותך מהשאר?

אופרה ווינפרי ג'רי ספרינגר

התשובות לשאלות הראשונות הן השם ובדרך כלל המקצוע. על השלישית יהיה לך בדרך כלל קצת יותר קשה לענות. כאן בייקר נותן את הדוגמא של אופרה ווינפרי וג'רי ספרינגר – שני מפורסמים בעלי מיתוג אישי מובהק וברור עם מקצוע זהה (מנחי טוק שואו), אך כל כך נבדלים אחד מהשני. מומלץ מאוד לצפות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.