קידום בלוג מקצועי: נטוורקינג

02.04.2008

מאת: מאור קפלנסקי, 1.4.2008

במאמר הקודם של הסדרה "איך לקדם בלוג מקצועי בחמישה צעדים", ציינתי כי בשלב הראשון על הבלוגר לכתוב פוסט (מאמר, כתבה) דווקא בבלוג מארח ותיק ומקודם, זאת על מנת לקדם את הבלוג שלו עצמו. גם השלב הבא דורש מהבלוגר שימוש ביחסי ציבור אינטרנטיים, וזאת על ידי פעולות נכונות של רישות מקצועי-עסקי, או במילים אחרות: "נטוורקינג" (Networking).קידום בלוג מקצועי

נטוורקינג מתבטא לא רק מסיבות קוקטייל ומינגלינג, אלא גם פעולות יומיומיות שכל אחד מאיתנו עושה עם קולגות, לקוחות קיימים ופוטנציאליים, שותפים עסקיים וגם עם המתחרים. מתן כרטיס ביקור ללקוח מרוצה, היא דוגמא לפעולת נטוורקינג בסיסית שתכליתה לעזור ללקוח לשמור את פרטייך, כך שיהיה לו קל לחזור אלייך להמליץ עלייך לאחרים. באופן טבעי, פעולות הנטוורקינג עברו בשנים האחרונות לזירה האינטרנטית ובעזרת שימוש נכון בהן נוכל למקסם את המיתוג האישי עליו אנו כל כך עמלים, באופן הרצוי לקהל המטרה שלנו.

הבלוג המקצועי הוא העיתון האישי שלכם, שנועד לשמור על קשר ולעדכן את אותו קהל המטרה בדעותיכם המקצועיות, אבל הוא יהיה חסר ערך אם לא יהיו לו קוראים. בהתאם לזירה בה הוא נמצא, דרך טובה לקדם אותו תהיה באמצעות פעולות נטוורקינג אינטרנטיות נכונות. אז הנה כמה טיפים:

  • ביקורים: מסתבר שכדי למשוך תשומת לב, לא צריך לעשות הרבה בימינו. היכנסו לקהילות הקשורות לתחום המקצועי שלכם ברשת החברתית או העסקית. בקרו בפרופילים של האנשים שנמצאים שם. רבים מהם בודקים באופן תכוף את הקטגוריה "ביקרו אותי". שם הם יגלו אותך, ומשם הדרך לבלוג המקצועי או האתר האישי שלך היא קצרה.
  • פרגון: הבלוגספירה רצופה במקרים בה אנו נתקלים בבלוגרים שבלשון המעטה לא מפרגנים אחד לשני. הקרב בין יגאל שתיים לשרון אלכסנדר הוא דוגמא טובה לקרב בלוגרים שאף אחד ממנו לא יצא נשכר. עדיף להיות חיוביים: החמיאו על פוסטים מעניינים, תמונת פרופיל טובה, או כל דבר אחר – רק תשתדלו לא לחצות את הגבול הדק בין פרגון להתחנפות.
  • סבלנות: הנטוורקינג היא פעולה שיעילה לטווח ארוך ואל תצפו לתוצאות מיידיות. אם בהתחלה לא קורה כלום, אל תתרגשו יותר מדי ואל תרגישו "לא מקובלים". יכול להיות שבלוגרים כבר מכירים אתכם, אבל בודקים את יכולת ההתמדה שלכם. אל תתייאשו: התנועה לבלוג שלכם תיגבר, אבל בהדרגה ולאורך זמן.
  • לא לנדנד: הזירה האינטרנטית היא זירה המאפשרת, אך אינה מחייבת תגובות מהירות. בלוגרים, ובעיקר העסוקים מביניהם, מקבלים תגובות ופניות רבות, ולא תמיד הם מספיקים לחזור לכולם. תוכלו לפנות אליהם שוב, אבל לא לנדנד.
  • נישות אחרות: את הנטוורקינג באינטרנט רצוי מאוד לבצע גם מחוץ לקהילה המקצועית-עסקית שלכם, בה יהיו שיראו בכם מתחרים, ולכן יהססו לפתח איתכם קשרים. מצאו אנשים הנמצאים בנישות הקרובות אליכם מקצועית או עסקית, או כאלה שיש עם קהל מטרה משותף.
  • שאלות: הרצון להיות מוכרים במומחים בתחום, לפעמים מונע ממכם לשאול שאלות – אולי מתוך חשש לפגיעה בכבוד או ביוקרה. זו טעות לחשוב ככה. אין דבר מחמיא יותר לבלוגר, מאשר שמישהו שואל אותו שאלה מקצועית הקשורה לנישה שלו. זה יעשה עליו רושם טוב ויראה לו שאתה מעריך אותו כמסכות מקצועית.
  • תקשרו: ואם כבר שאלות, מה קורה כששואלים אתכם משהו שאתם יודעים כי אינכם יכולים לספק את התשובה הטובה ביותר? הפנו את השואל למישהו שאתם מכירים ששולט בתחום. זה יעשה רושם טוב גם על השואל וגם על הנשאל.
  • נאום מעלית: נאום המעלית, למי שלא מכיר, מכיל את אותם משפטים קצרים ותמציתיים המסבירים מהו המוצר או השירות שלכם, על איזה צורך הם עונים ומה היתרון שלכם ביחס למתחרים. נסחו את נאום המעלית שלכם היטב (הסבר נחמד ומשעשע תמצאו בוידאו שלמטה) ומומלץ אפילו לשמור אותו במחשב כדי שתוכלו לשכפלו בעת הצורך.

קטגוריות:

תגיות:

One thought on “קידום בלוג מקצועי: נטוורקינג

  1. סקירה מעניינת!
    לדעתי מעבר לנטוורקינג פורה לצורך קידום הבלוג האישי, חשוב לא פחות גם המיתוג האישי בנפרד בנוסף. כלומר, אם ארצה למתג את עצמי בתור מומחה בתחום כלשהו ובנוסף לציין כי יש לי בלוג מקצועי בנושא זה – אנסה לשלב במהלך השיחה 2 אייטמים נפרדים. כך התודעה מקבלת אינפוטים ממוקדים שמאלצים אותה לזכור את שני העובדות…כמובן שאם במהלך השיחה חייבים לבחור מסיבה כלשהי סוג אחד של מיתוג – עדיף לבחור לחזק את מיתוג הבלוג מאשר את האישי. משום שאם וכאשר יגיע לבלוג יראה אותך (בדף אודות) בכל מקרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.