בלוג מקצועי אישי – קידום ב- 5 צעדים: שלב ראשון

22.03.2008

מאת: מאור קפלנסקי, 20.3.2008

בפוסט האחרון הדגשתי עד כמה חשוב הוא הבלוג המקצועי בעידן של מיתוג אישי באינטרנט. חשוב, אך דורש השקעה רבה ומחוייבות. כמו ריצה למרחקים ארוכים, גם הבלוגר המקצועי לא נבחן בזינוק (מאוד קל להריץ בלוג בהתחלה כשהאדרנלין עדיין זורם), אלא בעיקר בסיומת. אין קו סיום מוגדר לבלוג מקצועי והוא יכול ללכת אתכם עד הקבר. העניין הוא שאחוז ניכר מאלה שמקימים בלוג, זונחים אותו לפרפורי גסיסה לאחר מספר חודשים, הרבה לפני שהוא מגשים את מטרתו (יצירת מיתוג אישי אפקטיבי).קידום בלוג מקצועי

הסיבה להזנחה היא בעיקר חוסר מוטיבציה שנובעת מתנועת גולשים (טראפיק) לא מספקת, ובהתאם לכך גם כמות תגובות דלילה. אז כשלא קוראים אתכם, לא מגיבים לכם, ואפילו לא נכנסים אליכם (ואני לא מדבר על זה שאתם לא רואים מזה כסף) – אי אפשר לבוא אליכם בטענות לגבי חוסר מוטיבציה. בכל זאת, לא מדובר ביומן אישי אלא בבלוג מקצועי, וככזה – הוא נועד להיות מופץ לכמה שיותר אנשים, לעורר הדים ותגובות – ולהשפיע על המיתוג האישי.

אז איך מקדמים בלוג מקצועי?
ראשית, הבלוג חייב להיות ייחודי, מעניין, מעודכן ורציף (פוסט בשבוע מינימום!). בלי הבסיס הזה, לא יעזור לכם כמה שתקדמו אותו (כי אם הבלוג הוא לא טוב – לא תהיה לכם שום דרך לקדם אותו). אקדים ואומר, קידום בלוג זהו תהליך הדורש השקעה במעט כמו כתיבת הבלוג. אולם, ברגע ש"תעשו לכם שם", והבלוג המקצועי שלכם יהיה מוכר, פעולות הקידום יוכלו להיכנס להילוך נמוך יותר, ואז יהיה לכם יותר זמן להתרכז רק בכתיבה.
מכיוון שקידום בלוג מקצועי זוהי משימה מורכבת, אחלק אותה לחמישה שלבים.

שלב 1: כתיבה בבלוג מקצועי מארח
כתבתם מאמר מנצח? אל תמהרו לפרסם אותו בבלוג שלכם. פרסמו קודם אצל אחרים. כן, בבלוגים של אחרים.

תשאלו מדוע לפרסם מאמר טוב, עליו אנו שוקדים יומם וליל, דווקא בבלוג של מישהו אחר?

התשובה לכך היא פשוטה והגיונית: במצב הנוכחי, כשהנוכחות האינטרנטית שלכם היא אפסית ואתם NOBODY ברשת, עדיף שיקראו אתכם במקום שיש הרבה גולשים קבועים וממוקדים. בניגוד למדיה המסורתית, באינטרנט חוקי ומקובל לתרום תוכן איכותי אפילו לאתרים או בלוגים מתחרים. הקוראים של הבלוג המתחרה, ייתנו לך הרבה מאוד ריספקט, משום שהבלוגר שלהם נתן לך לגיטימציה ואירח אותך בבלוג שלו. מובן? וכעת לשלושה כללים עליהם יש להקפיד:

  • ביחרו בקפידה את הבלוג המארח. הבלוג חייב להיות משיק, חופף או שייך לתחום המקצוע שלכם. עדיף שתפרסמו בבלוג עם כמות נמוכה של קוראים ממוקדים, מאשר בבלוג עתיר רייטינג, אך ללא שיוך ממשי למקצוע שלכם.
  • קישרו לבלוג שלכם. לא מדובר פה רק על הכנסת קישור (לינק) לבלוג שלכם. זה מובן מאליו. אבל אם אתם באמת מעוניינים לגרות את קוראי הבלוג המארח, פזרו את הלינקים לבלוג שלכם בצורה טבעית על מילות מפתח בתוך טקסט המאמר.
  • הגיבו לתגובות. אם פרסמתם מאמר מעניין וטוב, צפו לתגובות. ייתכן וחלקן יהיו שליליות (בכל זאת, זה לא הבלוג שלכם…), אך זכרו כי המגיבים מציפים כי תגיבו להם בחזרה. נצלו זאת כדי להוכיח את טענת המאמר בצורה טובה יותר.

 

שלב מספר 2: נטוורקינג -יצירת רשת קשרים עסקית. במאמר הבא.

 

 


קטגוריות:

תגיות:

2 תגובות על “בלוג מקצועי אישי – קידום ב- 5 צעדים: שלב ראשון

  1. הי מאור,

    קודם כל, פרויקט מצוין ומעניין, מחכה לקרוא על כל השלבים.
    ההערה היחידה שלי היא שמבחינת SEO, עדיף שהמאמר קודם יתאנדקס אצלך בבלוג, ורק אז יתאנדקס באתרים אחרים.
    בנוסף, לדעתי עדיף להתחיל לפרסם במקומות אחרים אחרי שיש קצת תוכן בבלוג האישי, כדי שמי שבכל זאת יגיע דרך קישורים, ימצא משהו מעבר לעמוד בית ואודות.

  2. היי הדר , תודה.
    את צודקת לגבי תוכן בבלוג האישי – שחייב להכיל לפחות תוכן בסיסי לפני שהוא מתחיל לקדם את עצמו

    בפרסום בבלוג מארח התכוונתי למאמר בלעדי. אני חושב שיהיה קשה לשכנע בלוגר ותיק לארח במאמר לא בלעדי של בלוגר צעיר שכבר אונדקס.

    נכון שזה זה נראה פה לא מקובל ("למה שאני אתן למישהו בחינם משהו שהוא שלי") – אבל כך אני (ולא רק אני) חושב שצריך להיות.

    אגב את מוזמנת "להתארח" אצלי בכל עת שתחפצי…

    מאור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.