איך תמתג את עצמך באינטרנט: עשה זאת בעצמך

19.03.2008

מאת: מאור קפלנסקי, 18.3.2007

כשהתחלתי למתג את עצמי באינטרנט (כמומחה למיתוג אישי באינטרנט…), ידעתי בערך מה אני אמור לעשות. אבל לא מעט מאלה הפונים אליי היום, הם חסרי ידע אינטרנטי, שאפילו המילים בלוג ורשת חברתית זרות להם. הם רואים את עמיתיהם למקצוע, לא יותר מוכשרים מהם, לא יותר מקצועיים מהם, בונים את עצמם כמותג אינטרנטי ומתקדמים בחיים.כלים למיתוג אישי

כשאני אומר להם: "מה הבעיה? מתגו את עצמכם באינטרנט", אני מקבל שלוש תשובות אופיינייות:

"אני לא בנוי לחשיפה"
"מאיפה יש לי זמן לזה?"
"מה לי ולאינטרנט?"

ומשיב בהתאמה:

"אם אתה לא שם (באינטרנט), אתה לא קיים".
"תאמין לי שזה תהליך הרבה יותר קצר ממיתוג אישי בלי אינטרנט"
"אתה לא צריך לדעת הרבה, בשביל זה אני כאן. אחרי ההסבר שלי תדע יותר"

אז בדיוק עבור אותם מתחילים, אני מביא בפניכם ארגז כלים בסיסי של "עשה זאת בעצמך", למיתוג אינטרנטי אישי. כלים אלו נועדו לכל מי שמעוניין בקידום קריירה, שוקל הסבת מקצוע, או רוצה למצוא עבודה שווה.

1. תמונה אישית לפרופיל אינטרנטי:

אומרים שתמונה שווה 1000 מילים, אז זהו, שזה הרבה יותר. התמונה היא גורם הבידול מספר 1 שלך מאחרים (אלא אם כן יש לך תאום) והיום בעידן החשיפה האינטרנטית – פרופיל ללא תמונה, מעלה הרבה סימני שאלה. גם אם אתם חושבים שאתם מכוערים או לא פוטוגנים, עדיף להעלות תמונה. רצוי שהתמונה תהיה איכותית, מקצועית וצמודה למציאות. התמונה הזאת יכולה ללוות אתכם בכל שלבי המיתוג, אך עדיף לעדכן ולגוון. מומלץ לשלוח לעצמכם למייל (שם זה יישאר לעד) תמונה כזאת בגודל 128*128 – בדיוק כמו שרצוי שלכל אחד מאיתנו תמונת פספורט בתוך הארנק. תוכלו לקרוא על זה יותר ב- תמונה אישית לפרופיל אינטרנטי.

2. פרופיל אינטרנטי ב- Linkedin ובדה-מרקר קפה:

הפרופיל בלינקדין הוא מקצועי נטו ומכיל פרטים יבשים וישמש עבורך קורות חיים אינטרנטיות. רצוי שהכרטיס יהיה מפורט עד כמה שיותר (גם אם מדובר בתהליך מייגע) ובאנגלית תקנית בלבד!.
רצוי גם שהפרופיל בדה מרקר יהיה מכוון לפן המקצועי עם תמונה ושם מלא (גם בכינוי). מכיוון שמדובר גם ברשת חברתית, רצוי שתוסיפו נימה אישית לפרופיל שלכם (לספר על תחביב מעניין או מוסיקה שאתם אוהבים). זה יעזור לכם ליצור אינטראקציה עם אנשים, ויטשטש את הרושם שאתם מנסים בכל הכוח "למכור" את עצמכם.

3. ייעוץ ממומחה:

אין פה ניסיון לעשות פרסומת עצמית (למרות שאשמח אם תפנו אליי…), אבל מומחה גם יכול להיות "Mentor" , מורה דרך לחיים: הורה, קואצ'ר, יועץ שיווקי, ממותג אינטרנטי מתחומך המקצועי, או כל אחד שאתם מחשיבים את עצתו. תפקידו של היועץ יהיה לתת לכם כיוון, או דעה נוספת לקראת המשך התהליך.

4. בלוג מקצועי:

נכון, בלוג דורש השקעה. לא רק להקים אותו, אלא גם לתפעל ולתחזק. כבר כתבתי פה שתעשו לעצמכם שם רע מאוד אם תפתחו בלוג ואחרי חודשיים תשאירו אותו במצב גסיסה. למיתוג אישי אפקטיבי מומלץ לפתוח בלוג עצמאי בלתי תלוי (בניגוד לבלוג ברשת חברתית), שיבדל את עצמכם מאחרים. בלוג טוב לא רק ימתג את עצמכם, אלא גם ייצור סביבכם קהילה נאמנה של קוראים.

5. פרסום מאמרים:

עכשיו תאמרו באנחה "אוי, איזה תיק". אז זהו, שלא בדיוק. מאמרים אינטרנטיים הם ממש לא מאמרים אקדמים. כל מה שאתם צריכים זה יכולת כתיבה בסיסית, מעט זמן פנוי והרבה תשוקה לנושא- כדי לפרסם מאמר אינטרנטי. למיתוג האישי שלכם חשוב כמובן שהוא יהיה מדויק (ורצוי גם בלעדי) ברעיון שהוא מביע ובנתונים שהוא מוסר. לפני הפרסום שלחו אותו במייל למישהו שאתם סמוכים עליו שיוכל להעביר עליו ביקורת (מבחינת תוכן ומבחינת רהיטות – -תתפלאו לגלות שאתם לא מזהים טעויות שאחרים מוצאים בנקל). מאמרים ימתגו את עצמכם כמומחים ויהוו אבן שואבת ממנועי החיפוש.

6. יוטיוב:

עכשיו תשאלו "מה למיתוג המקצועי שלנו ולאתר שמספק קליפים הזויים ל'יום שהיה?" מבולבלים? לא אנחנו.

קליפים מקצועיים ביוטיוב הם נכס, גם אם הם לא ידורגו בראש רשימת הנצפים. היתרון הוא שמי שיחפש את שמכם, יגיע כמעט בוודאות אל הקליפ שלכם דרך מנוע החיפוש ומשם לסדרת הקליפים המאוחסנים באתר. בלי מאמץ טכני מיוחד תוכלו להעלות לרשת סרטונים מקצועיים שלכם מהרצאות ועד הופעות סטנדאפ – הכל הולך. רצוי שהם יצולמו באיכות טובה, אך גם אם הם לא מושלמים, הם יוסיפו לבידול שלכם בצורה משמעותית – כי בינתיים אין הרבה שיש לה קליפים מקצועיים ביוטיוב.

7. יחסי ציבור אינטרנטיים.
מדובר בפעולות ממושכות ורצופות לשמירת המיתוג שלכם. הנוכחות האינטרנטית מתבטאת גם בפעילות בא. אם מישהו מגיב לכם בבלוג, אל תשאירו אותו ללא מענה – זה הבלוג שלכם! הגיבו לא רק אצלכם, אלא גם אצל אחרים. עוררו דיונים, בהם הפגינו את בקיאותכם המקצועית – הכל בשמכם המלא ובלי כינויים.

קטגוריות:

תגיות:

3 תגובות על “איך תמתג את עצמך באינטרנט: עשה זאת בעצמך

  1. Pingback: שווה קריאה

  2. תודה, אמיר!
    שים לב כי כלים אלה נראים לי ולך מאוד טריביאליים ובסיסיים, כי אנחנו בתוך האינטרנט.
    רוב האנשים הזקוקים למיתוג אישי באינטרנט –
    אינם מכירים כלים אלו ובטח לא יודעים מה צריך לעשות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.