ניהול תדמית ברשת – הברוקר עידו סמואל

09.02.2008

מאת: מאור קפלנסקי, 9.2.2008

רגע לפני שאני חוזר למילואים, רציתי להתעכב על הסיפור בו היה מעורב עידו סמואל, שנחשף בתכנית "שומר מסך" עם אמנון לוי. למי שאינו בעניינים, עד לתכנית ששודרה בשבוע שעבר, סמואל נחשב לברוקר מצליח שמפרסם מאמרים על שוק ההון והבורסה בדה-מרקר ומנהל בית ספר לברוקרים בשם "ברוקר-טוב". כל המידע המפורט בהמשך נלקח באופן נייטראלי מכלי התקשורת ויש להתייחס אליו כעובדות לכאורה.

לפני כשנה קיבל זוג קיבוצניקים (יש הטוענים שהם בכלל תל אביבים שעברו לנהריה) ירושה של 400 אלף שקלים מקרובת משפחה ניצולת שואה. הזוג שמע הרבה דברים טובים על סמואל וכנראה התרשם מהמיתוג האינטרנטי האישי שלו כמומחה בורסה, ולא התלבט הרבה לפני שהפקיד את כל כספי הירושה בידיו, מתוך תקווה שהוא יצליח להגדיל את הסכום בהשקעות מוצלחות.עידו סמואל - מיתוג אישי שלילי
אלא שעידו סמואל במקום לעשות כסף, רק הפסיד והפסיד. לא רק שה- 400 אלף הפכו תןך שבועיים ל- 2700 שקלים, הזוג גם נדרש לשלם לברוקר כ- 188 אלף שקלים עבור עמלות על פעולות מופרזות שביצע עידו סמואל בתיק שלהם. עוד נחשף כי לעידו סמואל אין את ההסמכה המתאימה כדי לנהל תיק השקעות, שלא לדבר על לנהל בית ספר לברוקרים.
בניגוד לתחקירים אחרים בתכנית, לא נחשף כאן מקרה של עבירה פלילית, אלא רק רשלנות קיצונית והתנהגות גועלית מצד עידו סמואל, שצולם במצלמה נסתרת צורח על בני הזוג שבאו לדרוש בחזרה את כספם. נגד סמואל אולי לא יינקטו הליכים משפטיים, אך המיתוג האישי שלו נפגע בצורה אנושה. אם זה לא מספיק, באותו שבוע פורסמה בתקשורת ידיעה לפיה דוד פתאל (בעל מלונות פתאל) נפגע גם הוא מעידו סמואל, שהפקיד עבורו כספים לצורך השקעות בבורסה,ולטענתו הפסיד.

זה עוד לא הסוף. מסתבר שלעידו סמואל יש גם סכסוך משפטי עם פורטל הבורסה בעל השם הלא כל כך מקוריעידו סמואל - ניהול תדמית ברשת "ברוקר-טוב" אותו תבע הברוקר הצעיר על פגיעה בזכויות קניין והתחזות דיגיטלית. אותו פורטל "חגג" על שתי הפרשיות, הבליט אותן בהרחבה בעמודו הראשי ובבאנר מיוחד. הוא הגדיל לעשות והוסיף מילון אלטרנטיבי למשקיע בשוק ההון שנתקל בברוקרים מסוגו של עידו סמואל עם מושגים כמו: הונאה, שרלטן, חיבוץ עמלות ומצג שווא.

אז איך יוצאים מזה? – ניהול תדמית ברשת ומוניטין בגוגל

למרות שהוא לא ביצע כאן מעשה פלילי, הפגיעה בתדמית של עידו סמואל היא אנושה. מברוקר שהוא סמל להצלחה, הוא כרגע ממותג כחובבן לא יוצלח במקרה הטוב וכנוכל אנטיפאט במקרה הרע. תראו לי היום מישהו אחד שיעז להפקיד אפילו שקל אחד מכיסו בידיו של עידו סמואל.

אך אם יש משהו אחד בפרשה בו פעל עידו סמואל כהלכה היה הקמה מיידית של אתר אינטרנט אישי מושקע תחת דומיין שם מלא www.idosamuel.co.il בו הוא הציג בצורה רהוטה ומפורטת את הצד שלו בנושא – והאמת בצורה די משכנעת. את התגובה המפורטת, שהוסרה בינתיים, תוכלו למצוא בטקסט הסרוק של גוגל כאן: עידו סמואל – תגובה.

כאמור, כעבור מספר ימים החליט עידו סמואל להוריד את תוכן התגובה (כנראה על רקע משפטי), ובמקום זאת הכניס טקסט קצר בו הוא מציין כי טרם נאמרה המילה האחרונה בנושא, ומתחתיו הוא הוסיף טופס ליצירת קשר. הבעיה היא שהאתר הזה נמצא רק במקום האחרון בדף התוצאות הראשון של גוגל תחת השם "עידו סמואל".

בהמשך עידו סמואל דאג לשיפור מאסיבי של תדמיתו בעזרת אתר נוסף על שמו בכתובת דומיין שם מלא חדשה – http://www.idosamuel.net . באתר זה הוא מתאר בפרוטרוט את הצד שלו בסיפור בצורה משכנעת. הוא לא הסתפק בכך והגיש תביעת ענק בגין לשון הרע כנגד אמנון לוי ותוכניתו.

עידו סמואל - גוגל

כרגע התדמית של עידו סמואל כמומחה לבורסה עדיין פגועה. ניהול תדמית ברשת יכול לעזור, אך בעוד כשנה-שנתיים (אם ימשיך במקצוע), כשהסערה תחלוף, הוא יהיה חייב לדאוג שהעמוד הזה ואזכורים חיוביים נוספים ימלאו את דף התוצאות הראשון במנוע החיפוש תחת השאילתא של שמו. אם זה לא יקרה, עדיף יהיה לו באמת לחפש מקצוע אחר. כדי לנהל תדמית ברשת ולשפר את המוניטין בגוגל אני ממליץ לו לפנות לחברה העוסקת ביחסי ציבור אינטרנטיים עם ידע ב- SEO (קידום אתרים). לבד, אני לא בטוח שיש לו את הרקע המקצועי, את הזמן ואת המשאבים לתקן את התדמית שלו ברשת.

שימו לב: המיתוג האישי שלכם באינטרנט לא שווה כלום אם אתם לא מגבים אותו בתוצאות והוכחות בשטח.

למידע נוסף על ניהול תדמית ברשת ומערך הפתרונות בנושא, אני ממליץ לכם להיכנס ל- eBrand – מיתוג אישי וניהול תדמית ברשת


תגיות:

4 תגובות על “ניהול תדמית ברשת – הברוקר עידו סמואל

  1. אתה קשקשן בפוטנציה
    וחלק מהתמעמולה על סמואל
    תראה איך אתה מצטט דברים וקובע עמדה
    בלי לבדוק

    לא שווה שקל

  2. הי מאור,
    קודם כל ברכות על העיצוב החדש, בחירה עיצובית מוצלחת.
    הפוסטים האחרונים מאד מעניינים, מקווה לקרוא עוד (אחרי המילואים).
    תמשיך לעדכן על אירועים ומאמרים בנושא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.