איך ליצור מיתוג מקצועי-עסקי באינטרנט

20.01.2008

יצירת מיתוג אישי באינטרנט היא תורה שלמה המורכבת מאלמנטים מחשבתיים-יצירתיים וטכניים. מה שיפה במיתוג האינטרנטי הוא שכל אחד יכול עם חיבור לרשת יכול לעשות אותו לעצמו. יחד עם זאת, לא בטוח שיהיו לו את הכלים המקצועיים שיקנו לו את האפשרות למתג עצמו בצורה הטובה ביותר.
כשאנחנו מדברים על מיתוג של אדם ברשת, ראוי להפריד בין מיתוג שנועד לצרכים אישיים לזה שנועד לצרכים מקצועיים-עסקיים. ההבדל העיקרי בין שני המיתוגים הוא קהל היעד אליו הם פונים:

המיתוג המקצועי-עסקי יופנה אל מעסיקים פוטנציאליים, לקוחות פוטנציאליים, קולגומיתוג אישית לעבודה, יריבים או שותפים עסקיים ואנשים מה"בראנז'ה" המקצועית-עסקית שלך.

המיתוג לצרכים אישיים יופנה כמובן לחברים בעבר ובהווה, משפחה ולבני זוג פונטציאליים (באתרי היכרויות, למשל).

חשוב לעיתים לשים אלמנטיים אישיים במיתוג המקצועי-עסקי, אולם חשובה לא פחות ההפרדה ביניהם – ועל כך בהמשך. תהליך המיתוג המקצועי-עסקי שלך באינטרנט מורכב משלושה שלבים מרכזיים:
בדיקת מיתוג אישי בגוגל
זהו שלב מאוד פשוט ובסיסי. היום, כש-90 אחוז מחיפושי האינטרנט בישראל מתבצעים על מנוע החיפוש Google, הדבר הכי טוב שאפשר לעשות הוא פשוט להקיש את שמכם (המלא, כי הוא בדרך כלל שם המתוג שלכם, בניגוד לנינט או ריטה, למשל) בתיבת החיפוש ולראות מה מופיע בתוצאות.מיתוג אישי עסקי
חשוב לשים מרכאות משני צידי השם המלא, זאת על מנת לקבל את התוצאה המדוייקת ביותר. זכרו כי ברוב שאילתות החיפוש הגולשים אינם שמים מרכאות, ולכן גם חשוב לבדוק איך שמכם מופיע כשהוא "פתוח".
למיתוג בגוגל שני מאפיינים עיקריים:

כמות האזכורים – מספר הפעמים בו שמכם מופיע בגוגל יקבע את חוזקה של נוכחותכם האינטרנטית.
איכות האזכורים – ככל שהאזכורים יחזקו באופן חיובי את המיתוג שלכם, כך הם יהיו איכותיים יותר.

    שמירה על המיתוג האישי
    זכרו כי ברגע שאתם מקשרים מידע אישי לשמכם המלא, יכולים להגיע אליו גם אותם מעסיקים פוטנציאליים, לקוחות פוטנציאליים, קולגות לעבודה, יריבים או שותפים עסקיים – אליהם רציתם להפנות את המיתוג המקצועי-עסקי.פרטיות בפייסבוק
    היום רבים מאיתנו נוהגים לשתף במידע אישי את חברינו וקרובינו דרך רשתות חברתיות או בלוגים פרטיים. חלק מהם פתוחים למנועי החיפוש ונגישים לכלל הציבור. בדקו אם עמודים מסוג זה מופיעים תחת שמכם בתוצאות החיפוש של גוגל.
    אם מצאתם כאלה, בדקו את התוכן שנמצא שם ואם הוא ראוי להיות גלוי בפני כולם (חשבו על כל תסריט אפשרי). זכרו כי לא כל הרשתות החבריתות פתוחות לרובוטים של מנועי החיפוש. "פייסבוק" למשל חוסמת את פרטיה, אך בקלות ניתן להגיע לכל אחד מחבריה על ידי חיפוש שמו המלא (באנגלית) במנוע החיפוש הפנימי של הרשת. אם אינכם רוצים שהמידע יהיה נגיש לכולם, תוכלו לשנות זאת בקלות על ידי כניסה להגדרות כרטיס המשתמש שלכם.

    בניית המיתוג המקצועי-עסקי שלך
    זהו השלב המרכזי בתהליך המיתוג, וניתן לבצעו בכלים אינטרנטיים רבים ומגוונים, כמו: אתר אישי, בלוג מקצועי, רישום ברשתות חברתיות מקצועיות-עסקיות, פרסום מאמרים, קטעי וידאו, קטעי אודיו, הודעות בפורומים מקצועיים ועוד.מיתוג עסקי
    שלב זה יכול להיעשות על ידי כל אחד מאיתנו, אולם על מנת להגיע למיתוג האינטרנטי האופטימלי עבורכם כדאי שתתייעצו או שתרכשו את שירותיו של איש מקצוע המתמחה בעיצוב תדמית ובניהול מוניטין באינטרנט.

    קטגוריות:

    תגיות:

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר.