מיתוג אינטרנטי שלילי? המקרה של קייטלין אפטון

30.12.2007

התפוצה ה-ויראלית של מסרים באינטרנט יכולה להיות קטלנית – את זה למדנו לא מאתמול. היום, כשכל אירוע מצולם, מתועד וזולג במהירות לרשת בצורה של וידאו או תמונה לתפוצה בלתי מוגבלת, למיתוג האינטרנטי יש חשיבות מכרעת.

את השיעור הזה למדה על בשרה קייטלין אפטון – נערת השנה של דרום-קרוליינה. ב- 27 באוגוסט, בטקס TEEN USA ("נערת אמריקה" אם תרצו) היא הפכה מסתם עוד טינאייג'רית אמריקאית לאייקון תרבותי חובק עולם. גם ב- TEEN USA, כמו בכל תחרות יופי שמכבדת את עצמה, הגיע שלב השאלות שנועד לבדוק אם גם יש משהו בקודקוד של המועמדת חוץ מבלונד.

מדובר בשאלות כלליות, שדורשות אינטיליגנציה מינימלית וקצת כושר ביטוי, אבל זה היה יותר מדי עבור אפטון במסכנה. כשהגיעה תורה היא נשאלה שאלה אחת פשוטה: "למה לדעתך חמישית מבני הנוער האמריקאים אינם יודעים למצוא את ארה"ב במפה". אפטון הנרגשת אולי לא ציפתה לשאלה המתוחכמת, וכל מה שהצליחה להוציא מפיה היה הגמגום הבא:

I personally believe that U.S. Americans are unable to do so because, uh, some, people out there in our nation don't have maps and, uh, I believe that our, uh, education like such as, uh, South Africa and, uh, the Iraq, everywhere like such as, and, I believe that they should, our education over here in the U.S. should help the U.S., uh, or, uh, should help South Africa and should help the Iraq and the Asian countries, so we will be able to build up our future, for our children

אכן, תמונות קשות. בלקאאוט מהסרטים. לא היה צריך יותר מהתשובה הזאת כדי לקבל את ההוכחה לטמטומו של הנוער האמריקני, במיוחד כשזה יוצא מהפה של בלונדינית מהדרום בשידור חי לאומה. בזכות האינטרנט, הפאדיחה קיבלה אימפקט חזק הרבה יותר כשהקטע הועלה ליוטיוב וכעבור יומיים נצפה שני מיליון פעמים. היום, עם 20 מיליון צפיות זה קטע הוידאו הנצפה ביותר לשנת 2007. כמו כל קליפ פופולארי בענק השיתוף, גם המקרה של אפטון זכה לתגובות וידאו לא מעטות שהוסיפו מלח על הפצעים עם פארודיות ארסיות.

ומה עם קייטלין המסכנה אתם שואלים?

אל תדאגו לה. בתחרות עצמה היא זכתה במקום שלישי, אך בעקבות הטראומה היא הוזמנה לכל תכנית טוקשואו אפשרית -בהן נשאלה שוב את אותה שאלה, אלא שאז, למרבה הפלא ענתה באינטיליגנטיות מפתיעה. ואז היא גם גילתה לכולם שהיא לא כזו מטומטמת ואפילו סיימה את התיכון שלה בהצטיינות.

עברו ארבעה חודשים ואפטון כבר הספיקה לקבל חוזי דוגמנות במיליוני דולרים והצעות רבות לשחק בטלוויזיה ובקולנוע – הרבה יותר מהמועמדות האחרות. הטינאייג'רית מדרום קרוליינה הפכה לכוכבת עולמית.

זהו מקרה די מיוחד, אך לא יחיד, בו מיתוג אינטרנטי שלילי עובד דווקא לטובת הממותג. אפטון אולי ממותגת כבלונדינית מטומטמת לעולמי עד, אבל האירוע המביך נתן לה תנופה אדירה לקריירה.

קייתלין אפטון היא כוכבת האינטרנט שלי לשנת 2007.

 

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.