אל תקרא לעצמך "יזם" – הבא תוצאות!

25.12.2007

פתאום כולם תופסים מעצמם "יזמים". זה כבר הפך לטרנד, ולפעמים נדמה שכל מי שיש לו חיבור לאינטרנט או שפתאום עלה לו רעיון מגניב במוחו הקודח, ממהר להגדיר את עצמו כ"יזם סדרתי". אתרי יזמות נפתחים על ימין ועל שמאל, לאימייל אני מקבל מדי שבוע הזמנות לכנסים (200 שקל לא כולל כיבוד) וכל ילד זב חוטם חולם להיות מארק צוקרברג.

מאת: מאור קפלנסקי

אלא שכמו שאנחנו נוכחים לפעמים לדעת, חלומות לחוד ומציאות לחוד. לפעמים, לטובת המיתוג האישי, עדיף לא לשחרר הצהרות ולשמור את הרעיונות לעצמך על אש קטנה ולא ממהר לקרוא לעצמו יזם. כך, אם המיזם לא ייצא לפועל, תחסוך מעצמך לא רק את האכזבה, אלא גם את הפגיע במיתוג שאתה כל כך עמל עליו כיזם.

מארק צוקרברג- יזם פייסבוק

מי שחשוב לו המיתוג האישי שלו, צריך להביא תוצאות.

רק בעזרת תוצאות, ייקחו אותך לעבודה.

רק אם תראה תוצאות, תמצא למיזם שלך משקיע.

הרי לא תיקחו לעסק שלכם מישהו שלא מצליח להראות כי הוא מבצע את העבודה כנדרש, במיוחד כשהתחרות על כל משרה היא כזאת גבוהה – ובקלות תוכל למצוא מישהו שכן מגבה את המיתוג שלו בתוצאות. לפניכם דוגמא למנהל בחברת הייטק שמבקש משלושה אנשים לעבוד על פרויקט אחד.

המנהל: האם תוכלו לעשות מצגת שתדגיש את המאפיינים והיתרונות של המוצר החדש שפיתחנו?
אבי: כן
.
משה: לא
.
רמי: כן, אבל מתי אתה בדיוק רוצה את זה כדי שאוכל להקדיש לזה זמן ולציין זאת ביומן שלי
?

 

מיתוג אישי כיזם פנימי

אני לא יודע מה איתכם, אבל נדמה לי שרמי יבצע את העבודה יותר טוב ממשה. הוא משדר יותר אמינות, כי הוא שואל לגבי דד-ליין, וכבר חושב על זמן הביצוע וההשתלבות של הפרויקט בתוך העבודה השוטפת. כלומר, הוא ממתג את עצמו כמנפק תוצאות. הוא משדר יוזמה.
ההבדל בין עובד שעושה את מה שהוא צריך (גם אם על הצד הטוב ביותר) לבין יזם הוא לא רק בטייטל. אלא יותר ברצון שלהם ליצור לפתח מוצר חדש, או להוביל את המחלקה. ב- 2008 נוצר מושג חדש ביזמות שנקרא באנגלית Intra-preneur, שבניגוד ליזם המוכר Entrepreneur, מדובר ביזם שנמצא בתוך הארגון (לעתים מנהל ואפילו עובד מן המניין), שנוהג לחשוב מחוץ למסגרת המצומצמת של תפקידו וכל הזמן מספק רעיונות חדשים ברי ביצוע שאף אחד לא חשב עליהם.

כ"מנהל של המותג שנקרא עצמך", אתה חייב להבין שחברות וארגונים מצפות ממך לחשוב כמנהל כדי שהן יוכלו לשגשג. היום, יותר מתמיד קל יותר להחליף עבודה, עם מיתוג אישי נכון. אם אתה נמצא במקום שאינו מעודד יזמות פנימית, שקול לעזוב אותו. כי אחרת לא תתקדם.
ראוי לזכור כי כשאתה יזם פנימי, כל הרעיונות שלך שייכים לארגון בו אותה עובד. אם אתה מהנדס ומפתח בעצמך מוצר איכותי וחדשני, מי שיעשה ממנו כסף תהיה החברה בה אתה עובד. אתה אולי תקבל הערכה, קידום ואולי גם העלאה במשכורת – אבל לא יותר מזה. המוצר לא יהיה רשום על שמך.

 

תגיות:

One thought on “אל תקרא לעצמך "יזם" – הבא תוצאות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.