מדד פופולאריות ב- Google Suggest – זה המיתוג שלך!

19.11.2007

אם קראתם בעיון את המאמרים של INTERNETISHI – מיתוג אישי באינטרנט, בוודאי יצא לכם לא פעם להיתקל במונח VANITY SEARCH (ובתרגום חופשי: חיפוש גאווה), שמשמעותו – הקשת השם המלא שלך בתיבת החיפוש של GOOGLE ובדיקת התוצאות המתקבלות.

כמו שהדגשתי בעבר, בעידן בו גוגל הוא ה"לב של האינטרנט", האופן בו אתה מופיע שם, משפיע ישירות על רמת המיתוג האינטרנטי שלך. ככל שיהיו לך יותר אזכורים רלוונטיים וחיוביים של שמך בתוצאות החיפוש, כך תחזק את עצמך כמותג באינטרנט. במקרה הזה, כמות אינה איכות אך בכדי להיות ממותג בצורה איכותית, חייבת להיות מסה קריטית של אתרים רלוונטיים בהם אתה מוזכר.

מאור קפלנסקי בגוגל

כלי מצוין שיכול לתת לך מושג לגבי הנוכחות האינטרנטית שלך הוא Google Suggest, שהוא אחד מהכלים הרבים הנמצאים ב"מעבדה" של גוגל (Google Labs). אל גוגל סאג'טס ניתן להגיע דרך כאן והוא גם נמצא בתוך סרגל הכלים הסטנדרטי של גוגל, ומושתל בתוך תיבת החיפוש הנמצאת בו.
גוגל פיתחו כלי זה בעיקר על מנת להקל על הגולש בכתיבת שאילתת החיפוש והוא פועל על טכנולוגיית ה – AJAX, שייחודה הוא בכך שנתונים מתקבלים משרתים חיצוניים מבלי לטעון מחדש את דף האינטרנט. כך, כל הקשה על מקש, מזרימה נתונים חדשים אל שרתי גוגל, ולמעשה מקרבת את הגולש למילה אותה הוא מעוניין לחפש. לדוגמא: אם נקיש BASS, גוגל סאג'סט יציע לנו להשלים ל- bass guitar או bass fishing. אם נקיש PROG, גוגל יציע לנו להשלים ל-

  • programming
  • programming languages
  • progesterone
  • progressive

ההשלמות הן כמובן אוטומטיות ונעשות "לייב" תוך כדי חיפוש. גוגל לוקח את הנתונים מהשרתים שלו בהסתמך על היסטורית החיפושים אשר בוצעו בעזרתו. כלומר, ההצעות מסתמכות על פי מידת פופולאריות החיפוש של אותן מילים. ליד כל הצעה רשום את מספר התוצאות המוערך הקיים לאותו ביטוי. על כל ביטוי יש מקסימום – 10 הצעות.
אולי במעבדות גוגל לא התכוונו לכך, אך עם הכלי אפשר לעשות ניסוי גם על בני אדם. כנסו לתיבת החיפוש והתחילו להקיש את שמכם הפרטי. סיימו להקישו ולחצו על מקש "רווח". האם גוגל מציע את שמכם?
מממ… אולי כן, אבל סביר להניח שלא. אם שמכם הוא יהודה, למשל, יקדימו אתכם: יהודה לוי, יהודה סעדו, יהודה פוליקר, יהודה הלוי, יהודה ושומרון, יהודה אטלס, יהודה עמיחי, יהודה בלו, יהודה עדר ויהודה שנהב. את שלושת האחרונים אני מודה שאיני מכיר, אבל מבחינת גוגל הם מפורסמים ובעלי נוכחות אינטרנטית.
אם ניחנתם בשם קצת פחות נפוץ מיהודה, יש סיכוי יותר גדול שגוגל יציע את שמכם, אבל זה רק אם יש לכם נוכחות אינטרנטית משמעותית ומעל ל- 100 תוצאות עבור חיפוש.
כשהתחלתי למתג את עצמי באינטרנט, תחת השם שלי היו מספר תוצאות בודדות. כיום יש מאות. וכן, "מאור קפלנסקי" מופיע ב-Google Suggest. לא יודע אם זה אומר שאני מפורסם – אך זה בהחלט תורם לי למיתוג.
{{gtrendID=wordpress}}

תגיות:

3 תגובות על “מדד פופולאריות ב- Google Suggest – זה המיתוג שלך!

  1. הבדיקה הזו (שימוש ב-Google Suggest) היא לדעתי כמעט ולא רלוונטית, ומחווירה לעומת הבדיקה האמיתית – איזה תוצאות חיפוש יש עבור השם שלך.

    אני יכול להגיד שאם מקישים אריק, גוגל אומנם לא מציע להשלים את זה לשם המלא שלי, אבל לעומת זאת הבלוג שלי הוא התוצאה הרביעית. שזה בסופו של דבר הרבה יותר חשוב.

להגיב על עירית לבטל

האימייל לא יוצג באתר.