מיתוג אישי בגוגל – שאלה למקדמי אתרים (פוסט למקצוענים)

03.01.2010

הבלוג הזה בדרך כלל מספק תשובות, אבל הפעם רציתי לנצל את הבמה כדי לשאול שאלה.

בימינו, מיתוג של בן אדם, מוצר או חברה נקבע (לטוב או לרע) לפי האופו בו הוא מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל. בעמוד תוצאות החיפוש (SRP – Search Results Page) יש שורה של אזכורים (בדרך כלל 10) המורכבים מקישור (שהוא בדרך כלל ה- TITLE של העמוד) ומתיאור קצר שלו מתחתיו (שהוא בדרך כלל טאג ה- Description).

ידוע לכולם כי ל META TAG DESCRIPTION (מטה תאג תיאור האתר) יש חשיבות גבוהה משני טעמים:

1. גוגל מייחס לכתוב בו חשיבות גבוהה כשהוא נותן ציון רלוונטיות לעמוד בתוצאות החיפוש.

2. המטה תג קובע איזה טקסט יתאר את האתר שלך (הטקסט שמופיע מתחת לקישור) בתוצאות החיפוש. כך ניתן להשתמש בו גם כמקדם מכירות אם כותבים בו טקסט שיווקי , לדוגמא: "כל המידע על מיתוג אישי באינטרנט במרחק לחיצה ממך!"

אלא שגוגל לא תמיד מתאים את הטקסט שרשום במטה-תאג לטקסט שמופיע בתוצאות החיפוש. במקרים רבים הוא מתאים את התיאור לשאילתת החיפוש. בדרך כלל הוא "דוגם" מהעמוד את הביטוי שמופיע בשאילתא ומציג אותו בטקסט כחלק ממשפט.

האם זה גם המצב במקרה שלי?

כשאני כותב "מיתוג אישי" בגוגל אני מקבל את הדף הבא (לחצו על הקישור או התמונה)

http://www.google.co.il/#hl=iw&source=hp&q=%D7%9E%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%92+%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%99&btnG=%D7%97%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A9+%D7%91-Google&meta=&aq=f&oq=%D7%9E%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%92+%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%99&fp=9e9509e96043d1e1

שימו לב שבתוצאות החיפוש של בלוג זה מתקבל התיאור המדויק שקבעתי לו. ואילו באתר התדמית שלי  eBrand מתקבל משום מה התיאור שגוגל קבע.

בתוך מערכת הניהול של אתר eBrand הכנסתי במדויק את הפונקציה הקובעת מה יהיה תיאור האתר – ובכל זאת גוגל מוציא טקסט אחר..

שימו לב לקוד האתר בו רשום במדויק התיאור שקבעתי : eBrand – ראשונים במיתוג אישי וניהול תדמית

מיתוג אישי

מה הסיבה לך?

מדוע גוגל בחר דווקא את התיאור שמופיע שם?

יש לציין שהתיאור הזה מופיע כחודשיים. לפניו היה תיאור אחר שגם לא היה קשור לתיאור שבמטה-טאג

האתר קיים שנה.

בדקתי בגוגל ווב-מאסטר וקשום שם שתיאור המטה טאג מופיע ב- 90 אחוז מעמודי האתר

אז השאלה מופנית למומחי קידום אתרים.

  • למה זה קורה?
  • והאם יש דרך לשנות זאת?
  • כלומר, האם יש דרך לקבל בתוצאות החיפוש תחת הביטוי הזה את ה DESCRIPTION שאני רוצה?

תשובות יתקבלו כתגובה או למייל הפרטי.

maor@eBrand.co.il

תודה

קטגוריות:

תגיות:

3 תגובות על “מיתוג אישי בגוגל – שאלה למקדמי אתרים (פוסט למקצוענים)

  1. וואו מאור,
    אחללה שאלה, אני מחכה לתשובות.

    לגבי אתרים על וורדפרס אני יודעת שהפלגאין All in one SEO Pack מתגבר על הבעיה שאתה מתאר ומייצר למנועי החיפוש את התיאור שהם מציגים מתחת לטייטל.

    יש לך אותו?

    מחכה לעדכונים מהמומחים,

    שבוע נפלא
    קרן כהן
    עסקים ברשת.קום

  2. תודה קרן,
    הפלאגין ALL IN ONE מותקן אצלי בבלוג.
    האתר eBrand הוא על מערכת ג'ומלה.
    אולי שווה לי לבדוק אם יש תוסף שיתאים לי למערכת הזאת..
    תודה!

  3. לא, אתה לא שולט בזה. המקטע המוצג לגולשים נקרא snippet . יש קטעי קוד של גוגל שאמורים לאפשר לך לקבוע מאיפה הדבר הזה יצטט ומאיפה לא… זה לא עובד.

    בכל אופן לא עבד עבורי וניסיתי במשך שלושה חודשים לשחק עם זה.

    נסה להאריך את ה Description ולהוריד את הרווח של שבירת השורה שיש לך שם.

    יובל

להגיב על יובל לבטל

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>