5 סיבות לכך שהבלוג שלך לא מחזיק מעמד (ואיך למנוע אותן…)

28.11.2009

בלוג מקצוע

היום כבר הפסקתי להסביר לכולם שבלוג הוא הכלי הכי חשוב לשיווק ברשתות חברתיות ומיתוג אישי באינטרנט. אופיו המתעדכן, חוסר רשמיותו, עיקריות ההשתתפות והשיתופיות, הרומן שלו עם גוגל והאפשרויות הבלתי נגמרות שהוא טומן בחובו – הם רק חלק מהסיבות לכך שיש בעולם למעלה מ- 100 מיליון בלוגים ובכל יום נפתחים למעלה מ- 120 אלף חדשים.

העניין שהוא שלפתוח בלוג זה החלק הקל. החוכמה היא לשמור עליו ולתחזק אותו. המאפיין הבולט של בלוג הוא התאריך של הפוסט האחרון שבד"כ מופיע בחלק העליון של עמוד הבית – ממש כמו עיתון. כשגולש נכנס לבלוג הוא מצפה למצוא שם תאריך עדכני. אם הוא יגלה שם תאריך מלפני מספר חודשים, הוא יתאכזב ולא יחזור לשם יותר. מבחינתו, הבלוג הוא פג תוקף. ואז, במקום למתג את עצכם בצורה חיובית – התחושה לגביכם היא שלילית.

אם פתחתם בלוג וכיום הוא מעלה אבק, אתם לא לבד. הסטטיסטיקה מלמדת שרק 30% מהבלוגים ממשיכים לפעול אחרי תקופה של שלושה חודשים. כאמור, קל להתחיל – קשה להמשיך. אז לפניכם 5 סיבות עיקריות לכך שרוב הבלוגים לא מחזיקים מעמד. בתקווה שזה יעזור לכם להבין מה צריך לעשות כדי להצליח לשמר על הבלוג שלכם בחיים לתקופה ארוכה.

בלוג מקצועי
בתמונה:מספר הבלוגים שנפתחו ב- 2006. באפור – מספר הבלוגים שלא החזיקו מעמד

1. לוקחים קשה את הבלוגינג

ההתלהבות בפתיחת בלוג, יכולה להתפוגג מהר מאוד עם ההכרה שניהולו כרוך בהשקעה. מה לעשות – לפעמים צריך לשבת על התחת ולשבור את הראש במה למלא את הבלוג. זה לא פשוט, כשצריך לעשות את זה בתדירות שבועית (כי מעבר לכך הבלוג לא יהיה אפקטיבי).
אבל מהניסיון שלי ושל לקוחותיי, אני יכול לומר שכמו מכונית, צריך כאן להשקיע מאמץ ב"התנעה". כשהבלוג כבר יהיה ב"תנועה", תרגישו שהרבה יותר קל לכם.
הייתי ממליץ לפני פתיחת הבלוג שיהיה לכם מוכן (לפחות בראש) תוכן שיכול למלא לפחות 10 פוסטים שבועיים. בנוסף, נסו להיות קלילים לגבי החומר שאתם משחררים. יד קלה על ההדק תמיד עדיפה מאשר לנצור ולהשאיר בלוג ריק.

2. בלוגים חדשים לא מכניסים כסף

הרשו לי לגלות לכם: גם בלוגים ותיקים לא יכניסו לכם כסף באופן ישיר. במיוחד אם הם בעברית ומיועדים לקהל המקומי. מה שמצליח באמריקה כמו ל-  John Chow ו-  Problogger שמרוויחים אלפי דולרים בחודש ממודעות אדסנס, לא יכול לקרות בזירה המקומית. מה עוד שגם לבלוגרים המקצוענים לקחת מספר שנים עד שהצליחו לייצר הכנסה ישירה מהבלוג.
אז כשאתם פותחים בלוג, רדו מהעניין של להרוויח ממנו כסף, אחרת זה יכול לייאש אתכם על ההתחלה. את התמורה תמצאו בעניין שתצרו בקרב הגולשים, בהכרה, בבניית המיתוג האישי ועוד. וגם אז – מדובר בתהליך ארוך.

3. בלוג חדש לא מצליח לייצר תנועת גולשים

הגורם המוטיבציוני המרכזי בניהול בלוג הוא כמובן תנועת הגולשים אליו. פונים אליי לא אחת בלוגרים מתחילים שמספרי לי כי יש להם תחושה שהם "מדברים לעצמם". קשה להתווכח עם זה כשהנתונים מספרים על ממוצע של 10 כניסות ביום (כש- 8 מתוכם זה הבלוגר, אשתו, האמא והסבתא…)
גם במקרה הזה, אין מה להתייאש. אם תמשיכו לכתוב בתדירות שבועית תוכן ייחודי ובעל ערך מוסף – מספר הגולשים שייכנסו לבלוג שלכם יעלה בהדרגה. זכרו כי הבלוג הוא לא רק ספק תוכן, אלא גם ארכיון. כל פוסט חדש הוא עוד עמוד שנסרק בגוגל ונשאר במרחב האינטרנטי לעד. ככל שגוגל יסרוק יותר עמודים מהאתר שלכם, כך גדל הסיכוי ש"ייפלו" עליכם יותר ויותר גולשים ממנוע החיפוש.

4. חוסר תשוקה? תגידו לבלוג שלכם בייביי

אני מכיר בלוגרים מתחילים שלהוטים לפתוח בלוג על נושא "חם" שקרוב ללבם, אך כעבור זמן קצר, הוא כבר לא בוער בעצמותיהם. לעתים העקשנות שלהם גורמת להם להמשיך ולעדכן את הבלוג, אבל חוסר החשק מתבטא היטב בתכנים. לאחר מספר חודשים הבלוג נשכח, כי הבלוגר גבר מצא את התשוקה במקום אחר.
אז לפני שאתם פותחים בלוג, בדקו אם יש לכם מספיק תשוקה לנושא שעליו אתם הולכים לכתוב. התשוקה חייבת להיות חזקה, ולא אחת שניזונה רק בגלל שגיליתם "הזדמנות".

5. ניהול זמן לא נכון

אני בטוח שרוב הבלוגרים, היו מעדיפים לעזוב את עבודתם ולנהל את הבלוג ב"משרה מלאה". כמובן שזה לא מציאותי והזמן שמוקדש לבלוג צריך לבוא על חשבון ה"זמן הפנוי". ובמקרה הזה, רוב הבלוגרים לא מוכנים להקרבה הזאת.
גם כן "הקרבה". בלוג המתעדכן בתדירות שבועית, לא צריך לגזול מהבלוגר יותר מ- 3 שעות בשבוע. שעה ליצירת הפוסט, שעה להפצת הפוסט ושעה לאינטראקציה עם הגולשים. גג. אם תנהלו את הזמן שלכם נכון, אין סיבה שתמצאו את עצמכם לא מספיקים לעדכן את הבלוג.

בוידאו: מה זה בלוג בשפה פשוטה (אנגלית…):

 

קטגוריות:

תגיות:

13 תגובות על “5 סיבות לכך שהבלוג שלך לא מחזיק מעמד (ואיך למנוע אותן…)

  1. מאור שלום,
    שאלה בסיסית אבל עלתה לי לאור הפוסט שלך- האם ניתן למחוק בלוג – כמו במקרה של סעיף 4?

    בוקר טוב,

    רות

  2. רות,

    וורדפרס זאת פלטפורמה מעולה לבלוג. לא סתם שלי שם :)

    מאור,

    באמת לא ייאמן כמה בלוגים קמים ונופלים בכל יום.
    הפוסט יחסוך הרבה זמן וכאב לאנשים מהסוג שהזכרת,

    Keep It Up!

  3. הי מאור,

    אני מאמינה כמוך שזה מאוד קל לפתוח בלוג אבל המבחן האמיתי של בלוג הוא לא רק ההמשכיות אלא המקצועיות, העניין והערך שהוא מייצר באמצעות התכנים השונים שלו.

    ולרות,
    המלצה אישית: לכי על וורדפרס :-)
    וורדפרס התחילה כמערכת לניהול בלוגים אבל היום מספקת טכנולוגיה לניהול אתר שנראה כאתר לכל דבר.
    יש היום בעולם יותר מחצי מיליון תבניות שונות עליהן ניתן להקים אתר וורדפרס ולאנשים מן היישוב יקשה לנחש שמדובר בוורדפרס בעוד שלבעל האתר יחסכו הרבה מאוד שקלים בבניית אתר מקצועי ורציני.

    שיהיה בטוב מאוד,
    קרן כהן
    פיתוח וקידום עסקים באינטרנט

  4. קפלנסקי- אני פשוט אוהב את הפוסטים שלך, שאפו!

    אני מאד מסכים איתך שאנשים צריכים לראות בבלוג תאריכים מעודכנים כדי שתהיה תחושה שהבלוג לא "מת". אבל יחד עם זאת יש לתאריכים בפוסטים גם חסרון שקשור ל-SEO – כשגולש רואה בתוצאות החיפוש פוסט עם תאריך שנכתב בפלטפורמת בלוגים (כמו וורדפרס למשל), הוא יראה ממש בתחילת ה-description את התאריך. עכשיו תחשוב שעברה נגיד שנה מאז כתיבת הפוסט – הוא כבר לא יראה רלוונטי יותר לאנשים שיחשפו אליו דרך מנועי החיפוש (עוד לפני שהקליקו).

    נניח אם הייתי מחפש בגוגל מידע מסוים ורואה בתוצאות החיפוש פוסט עם תאריך מלפני שנתיים, סביר מאד שלא הייתי מקליק. זה ממש מבאס כי זה פוגע ב-CTR.

    רעיונות?

  5. היי פבל, כיף לקרוא מחמאות מסופר-בלוגר שכמוך..

    אני לא מסכים איתך שתאריך ישן בדיסקריפשיון יכול לפגוע בצורה משמעותית ב CTR..
    הגולש הממוצע לא כל כך שם לב לזה. מה שכתוב בטייטל הרבה יותר משמעותי – ואם הוא מתאים לביטוי החיפוש שלו – הוא ילחץ על הלינק.
    אגב לגבי הבלוג שלי – לא רואים את התאריכים של הפוסטים בתוצאות החיפוש. חפש בגוגל את "עידו קינן" לדוגמא..

להגיב על אדם גולדמן לבטל

האימייל שלך לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>