ניר ימיני פתח אתר המציע שירותי ניהול מוניטין באינטרנט

19.06.2009

ניר ימיני - ניהול מוניטין באינטרנט

שירותי ה- (ORM (Online Reputation Management – ניהול מוניטין (תדמית) באינטרנט, הולכים ותופסים נפח בתעשייה המקומית.

כשפתחתי בלוג זה, רק לפני 22 חודשים, המודעות לחשיבות האופן בו השם שלנו (שהוא גם שם מותג) מופיע במנועי החיפוש וגוגל בראשם, הייתה רק בחיתוליה וכמעט לא קיימת בארץ. אבל באינטרנט שנתיים הם כמעט נצח, ומאז קמו עשרות אתרים המציעים שירותים של ניהול מוניטין ודחיקת אזכורים שליליים לקהל הישראלי. זאת מתוך ההנחה הנכונה כי ההכרה שהושרשה והצורך שנולד אצל הציבור מהווים פוטנציאל מסחרי.

ניר ימיני, שהציע עד היום שירותים של ניהול מוניטין באינטרנט לקהל הבינלאומי דרך האתר Trygon פתח אתר מראה בעברית לו הוא קרא בשם המותג שלו – ניר ימיני.  ראוי לציין שהאתר של ניר ימיני הוא כנראה היחיד בישראל המפרסם רק שירותים של ORM ללא שירותים אינטרנטיים נלווים. בין היתר ניר ימיני מציע:

  • בניית אתר אינטרנט רשמי
  • ניהול התוכן – העלאת מאמרים, וידאו ותמונות
  • אופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש
  • יצירה וניהול של חשבונות ברשתות חברתיות
  • העלאה והפצת מאמרים באתרי מאמרים
  • העלאה והפצת מצגות מקצועיות
  • העלאת קבצי PDF לאינטרנט
  • יצירה וניהול של קמפיין פרסומי בגוגל
  • שירותים משפטיים שונים בנושאי אינטרנט
  • בקרת מוניטין באינטרנט מסביב לשעון: 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע

בנוסף, מציע ניר ימיני ללקוחות פוטנציאלים ניתוח מוניטין חינם ולאלו שרכשו את השירות הוא מבטיח 100% הצלחה.

האם אפשר להבטיח 100% הצלחה בניהול מוניטין באינטרנט?

כלל ידוע בקידום אתרים הוא שאין זה מקצועי להבטיח ללקוחות תוצאות המתבססים על מיקומים במנועי החיפוש. ההסבר לכך נובע משתי סיבות:

1. ברגע שמעורב גורם שלישי (מנועי החיפוש וגוגל בראשם), ובמיוחד כאשר האלגוריתם שלהם נשמר בסוד כמוס מסיבות מובנות, אין למקדם האתרים שליטה מוחלטת על תוצאות החיפוש.

2. מקדם האתרים אינו יכול לצפות בתחילת הקמפיין מה יקרה אצל האתרים המתחרים על אותם ביטויי חיפוש. העניין מקבל משנה תוקף כאשר מדובר בביטויים תחרותיים. במקרה כזה, בהחלט ייתכן מצב בו בעל אתר מתחרה ימצא לנכון להכפיל ואף להשליש את תקציב קמפיין קידום האתרים שלו, במטרה לעקוף את האתר של אותו מקדם אתרים, שבתחילת הקמפיין הבטיח ללקוח שלו קידום בעלות שנקבעה מראש.

מה יקרה אז? האם אותו מקדם אתרים שהבטיח יכפיל וישליש את היקף העבודה שלו גם אם זה כרוך בהפסד כספי? מסופקני.

 כנ"ל לגבי ORM

בדיוק כמו אצל מקדם האתרים, זה לא יהיה מקצועי מצד מנהל המוניטין באינטרנט להבטיח 100% הצלחה מהסיבה הפשוטה שאין לו שליטה על האלגוריתם של מנועי החיפוש והוא אינו יודע בוודאות מהם הפרמטרים שלו.

הסיבה השניה היא קריטית הרבה יותר במיוחד בתחום של ניהול המוניטין באינטרנט: אין זה אפשרי בשום אופן למנוע מצב בו גורמים עוינים (מתחרים או נפגעים של הלקוח) ימשיכו "ללכלך" עליו, להשמיץ אותו ואף לקדם את אותם עמודים מלוכלכים במנועי החיפוש.

וזה קורה. אני אישית חוויתי לאחרונה מקרה בו כמעט והצלחתי לדחוק אזכורים שליליים של לקוח מסוים, אך דווקא לקראת סוף הקמפיין, גורם עוין פתח בלוג במיוחד לצורך השמצות וקידם את האזכורים השליליים במנועי החיפוש תחת שם הלקוח, עד שנוצר מצב בו הגענו כמעט לנקודת ההתחלה.

אז מה כן ניתן להבטיח?

לקוחות תמיד רוצים הבטחות ואפשר להבין אותם. הרבה יותר קל להוציא סכום גבוה מהארנק כשאתה יודע מה אתה מקבל ויש אחריות. אני בטוח שפשוט יותר להוציא רבע מיליון שקל על מכונית יוקרתית, מאשר 25 אלף שקל על קמפיין אינטרנטי. למרות זאת ניתן להבטיח ללקוח מספר דברים:

1. שהוא יקבל את כל מה שהוסכם מבחינת תכנים איכותיים, פתיחת פלטפורמות ותדירות עדכון

2. שהוא יקבל ניהול וניטור תגובות מקצועי והתראות בכל פעם ששמו או שם המותג שלו מופיע באזכור חדש באינטרנט

2. שהוא יקבל דו"חות מפורטים מהיסוד, שינתחו ויסבירו לו את כל הפעולות שנעשו בקמפיין

3. שהוא יקבל תמיכה מלאה ושירות אדיב מקצועי בכל עת שיפנה

ללקוחות שלא מסתפקים בכך ניתן להציע הפחתה במחיר השירות, תמורת בונוס במקרה של הצלחה. או לחילופין, המשך קמפיין בחינם או בעלות סמלית, עד שמגיעים לתוצאות הרצויות מבחינת המיקומים במנועי החיפוש.

יותר מזה לא יהיה הוגן ובטח לא יהיה מקצועי להבטיח.

קטגוריות:

תגיות:

6 תגובות על “ניר ימיני פתח אתר המציע שירותי ניהול מוניטין באינטרנט

  1. כשמדובר על SEO (הרי ככה דוחקים אזכורים שליליים לא?), פשוט אי אפשר להבטיח 100% הצלחה, נקודה. זה גם מה שנכתב במסמך ההמלצות של גוגל:

    No one can guarantee a #1 ranking on Google.

    Beware of SEOs that claim to guarantee rankings, allege a "special relationship" with Google, or advertise a "priority submit" to Google. There is no priority submit for Google.

    מקור: http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35291

    והסיבה לכך היא לא מפני שייתכן שאנשים לא יודעים כיצד לעשות זאת, אלא בגלל חוסר הידיעה שלהם לגבי שינויים כאלה ואחרים שנעשים מדי יום באלגוריתם. כלומר, רוב האנשים משוכנעים שהם יכולים לקדם אתרים כי הם מתבססים על הידע שלהם באותו הרגע, אך יש לקחת בחשבון שייתכן מאד כי למחרת יהיה שינוי דרסטי בפרמטרים של הדירוג ודברים ישתנו מקצה לקצה.

  2. פוסט חובה לכל בעל עסק המעוניין לקדם את עצמו. מבהיר בצורה הכי בהירה באילו אמצעים ניתן לבחון ביצועים שיוקיים ואלו רמות שרות עליו לצפות.
    למתג את השם שלי או השם של העסק שלי ספציפית (כל זמן שאין אזכורים שליליים עליו), זה פחות בעייתי. לעומת זאת כאשר אתה מבקש למתג את עצמך כמומחה לתחום מסויים, לדוגמא מטפל אלטרנטיבי, יועץ עסקי, תזונאי וכדו' קשה יהיה לחזות מראש לאיזו תוצאה תגיע, כי אלו מושגים שהרבה מתחרים עליהם.

  3. יפה אמרת, כי אסור למקדם האתרים אסור להתחייב לתוצאות כלשהן.

    עד היום, הענקנו 100% הצלחה לכל הלקוחות שלנו. השירותים שאנו מספקים הם אינם שירותי קידום אתרים ולא קרובים להם ולכן מותר לנו להתחייב כלפי הלקוחות שלנו.

    מכיוון ואינך יודע על מה אנו מתחייבים כלפי לקוחותינו בחוזה, אינך יכול להעביר ביקורת, מצטער.

    ההתחייבות שלנו איננה מתבססת על מיקומים, וברור ללקוחות שלנו שאיננו מתחייבים לתוצאה המבוססת על מיקומים.

  4. היי ניר,
    לא הייתה לי כוונה להעביר ביקורת, אלא לחדד נקודה.
    אני מניח כי הלקוחות פונים אלייך בראש ובראשונה מתוך הצורך לשפר את המוניטין שלהם כפי שהוא מופיע במנועי החיפוש – כלומר, להדחיק את האזכורים השליליים תחת שם המותג למיקומים נמוכים.

    אז אם אתה כותב באתר 100% הצלחה בטוחה – ללקוח הפוטנציאלי הממוצע ברור כי אתה מתחייב על 100 אחוז הצלחה בטוחה במיקומים.

    על כן, אם הוא פונה אלייך מתוך ידיעה כי אתה מבטיח לו 100% הצלחה במיקומים, ואז אתה אומר לו משהו אחר – הוא יכול לראות בכך הטעיה. במקרה כזה, כנותן שירות, זה יעשה לך רק נזק.

  5. אני מקבל את הביקורת, אבל כתוב בדיוק באתר מהם 100% הצלחה מבחינתנו. ההצלחה איננה נמדדת במיקומים!

    ההצלחה שלנו נמדדת בפרמטרים המועברים ללקוח עם תחילת חוזה העבודה. בחוזה כתוב מפורשות כי איננו מתחייבים למיקומים כלשהם.

    ההנחה כי הלקוחות פונים במטרה לדחוק אזכורים שליליים איננה נכונה. "הלקוח הפוטנציאלי הממוצע" שאתה קורא לו, אני מכנה "האדם הסביר" – שהוא הדמות הכי פיקטיבית במשפט הישראלי כשרוצים להוכיח טיעון מסובך מדי.

    בכל מקרה, טוב יעשו אם יזהרו אנשים השוכרים שירותים של חברת SEO או חברת ORM המקבלים חוזה עם התחייבות למיקומים.

להגיב על ניר ימיני לבטל

האימייל לא יוצג באתר.