הרעיון שעומד מאחורי Smo – שיווק ברשתות חברתיות

14.01.2009

אם שאלתם את עצמכם לאיזו הגדרה שיווקית נכנסים המונחים של Personal Branding (מיתוג אישי) ו- Online Reputation Management (ניהול תדמית/מוניטין ברשת), אזי מדובר ב- SMO שהם ראשי התיבות של Social Media Optimization/Marketing. בתרגום עקיף מדובר בשיווק דרך רשתות חברתיות.

תחום ה- SMO, שמזוהה בארץ עם חברת TAGADAM של צביקה אבנרי ואורלי יצחקי, הוא בעיני ה"אח הטוב" של תחומי השיווק האינטרנטיים האחרים כמו SEO (קידום אתרים), PPC (פרסום מודעות טקסט פר הקלקה) או ה- AFFILIATES (תוכניות שותפים).

בניגוד לאחרים, ה- SMO לא מנסה אינו מכוון באופן ישיר לעשיית כסף, אלא ליצירת חברים. כמובן שהמטרה הסופית היא שאותם חברים (או החברים שלהם) יהפכו ללקוחות/קונים, אך עושים זאת בדרך עקיפה. תחום זה דורש כמובן הרבה יותר יצירתיות, מאשר סתם לפזר לינקים ולזבל את האינטרנט עם סתם ספאם.

תבינו את העיקרון הרבה אם תצפו בקטע הוידאו הנפלא של המומחה האמריקאי לתחום Perry Belcher שמסביר עם הרבה חן כי הפלטפורמות של הרשתות החברתיות ואתרי השיתוף הם ה"מסיבות" והבלוג הוא ה"בית שלך".

Perry Belcher

ספאם.

One thought on “הרעיון שעומד מאחורי Smo – שיווק ברשתות חברתיות

להגיב על פבל ישראלסקי לבטל

האימייל לא יוצג באתר.