דוגמא לקורות חיים באינטרנט: מקרה Alljobs

11.08.2008

בלוג קידום אתרים

אני חשבתי לתומי שה-ויקיפדים מקפידים בחומרה על פרסומים מסחריים בתוך האינציקלופדיה המקוונת. למדתי את זה טוב על בשרי כשניסיתי לערוך את הערך"מיתוג אישי". היו שטענו כי אני עושה פרסומת לעצמי בהיותי המומחה מספר אחד בארץ בנושא, שכל חטאו הוא שיש לו בלוג מקצועי המסקר את התחום.

הטעות הייתה שערכתי את הערך תחת שמי המלא ולא הסתתרתי מאחורי שמות בדויים כמו מרבית ה-ויקיפדים. לא עזרו נסיונותי לחזור לערוך את הערך, אני פשוט נחסמתי ונחסמתי גם כשנאלצתי לכתוב בשם בדוי.

לכן, מה הייתה רבה הפתעתי שתחת ערך מרכזי כמו "קורות חיים", מופיע לינק לאתר האולטרה מסחרי Alljobs, שכבר הסתבך בעבר עם גוגל בגלל תוכן כפול.  כן, תסתכלו למטה ותלחצו על הלינק "איך לכתוב קורות חיים", המקשר למאמר אינטרנטי ללא קרדיט. תנו לי רק לנחש כי מקדם אתרים כלשהו כתב אותו (לא אזכיר באיזה חברה). וככזה, סמכותו ה"אקדמית" מוטלת בספק.

אני לא מאשים את החברה ששתלה את הלינק עבור AllJobs. אני דווקא מאשים את הויקיפדים, שבניגוד למקרה שלי,  לא עמדו על המשמר. אני כידוע תומך בפרסום כל פיסת מידע המעשירה את ה-ויקידפיה, גם אם יש בה אלמנטים מסחריים. ועל כן, הוספתי בתוך דוגמא לקורות חיים אינטרנטיים, קישור לקורות החיים האינטרנטיים שלי.

נראה מה תהיה תגובתם.

(התמונה מבלוג קידום אתרים)

קטגוריות:

תגיות:

5 תגובות על “דוגמא לקורות חיים באינטרנט: מקרה Alljobs

  1. איך הם יכלו לחסום אותך "לתמיד"? תמיד אפשר למחוק עוגיות, להחליף IP וכו'.
    או שיש לך שם משתמש שלפיו הם חסמו אותך?

  2. תחילה הזדהיתי בשמי המלא ושם המשתמש שלי היה MAORKAP שלא משאיר הרבה מקום לספקות.
    אני חושב שעורכים צריכים וואפילו חייבים להשתמש בשמם האמיתי והמלא. בדיוק כמו שקורה ב KNOL. לדעתי הצורך להזדהות פה חשוב לא רק מתוך העניין של שקיפות, אלא גם, ובעיקר, במתן מוטיבציה לגולשים לתרום

להגיב על מאור קפלנסקי לבטל

האימייל לא יוצג באתר.