10 תוספים הכרחיים לניהול בלוג וורדפרס למיתוג אישי

14.05.2011

ניהול בלוג מקצועי

את נפלאות ה-וורדפרס גיליתי לפני כ- 4 שנים כשפתחתי את INTERNETISHI – מיתוג אישי באינטרנט. שירות הבלוגים החינמי ובעל הקוד הפתוח, שנוצר במאי 2003, עוד היה אז בחיתוליו, במיוחד בישראל, בה אפשר היה למנות רק מספר מצומצם מאוד של בלוגים מקצועיים עצמאיים.

כיום WORDPESS היא מפלצת אינטרנטית עם למעלה מ- 13 מליון הורדות של גרסה 3.0 (הלפני-אחרונה). ההערכה היא שקיימים כ- 30 מליון בלוגים פעילים שמותקנת עליהם מערכת ניהול התוכן של וורדפרס. כשלמעשה, 8.5 אחוז מאתרי התוכן בעולם מבוססים על וורדפרס, על פי בדיקה של המגזין CNET. 

ווורדפרס השתלטה על עולם הבלוגים בדיוק כמו שגוגל השתלטה על עולם מנועי החיפוש ופייסבוק על עולם הרשתות החברתיות. סוד ההצלחה מורכב מהפשטות והזמינות של המערכת. למרות שגם אתרים גדולים פועלים על ידי וורדפרס, היא מתאימה במיוחד לבלוגרים עצמאיים, המפעילים את האתר (או הבלוג) לבדם. זו הסיבה שוורדפרס כל כך פופולרית בקרב מי שמעוניין ליצור לעצמו מיתוג אישי באינטרנט (ואין מיתוג אישי באינטרנט בלי בלוג).

התוספת שתופסת 

אחת מהסיבות להצלחתה של וורדפרס היא שלמרות פשטותה, האפשרויות לפתח אותה הן כמעט בלתי מוגבלות. זאת כמובן הודות לכך שהיא כתובה בקוד פתוח (Open Source), וכך כל אחד יכול ומוזמן לעזור בפיתוחה. השדרוג מתבצע הן על ידי עדכון גרסאות של מערכת הניהול ובעיקר על ידי תוספים (Plug-Ins) המפותחים באופן עצמאי וזמינים להורדה בחינם כמובן.

תוסף של וורדפרס  מורכב בדרך כלל מתיקיית קבצים, אותה צריך להוריד ולהתקין בשרת עליו יושב הבלוג. לאחר מכן צריך מתוך מערכת הניהול יש לבצע הפעלה של התוסף על מנת שהפונקציות שלו יתפקדו אונליין בבלוג. קיימים למעלה מ- 10 אלפים תוספים הזמינים להורדה, אבל בפוסט זה רציתי לציין 10 מתוכם שהם הכרחיים לניהול אפקטיבי של בלוג לצרכי מיתוג אישי באינטרנט.

לנוחיותכם צירפתי על שמות התוספים קישור ישיר להורדת תיקיית התוסף.

תוספים לצורך קידום אתרים וסטטיסטיקות

HeadSpace2 SEO

ממשיכו של ALL IN ONE SEO, התוסף הפופולרי ביותר מכל תוספי הוורדפרס והוותיק שבהם. הוא אולי הסיבה לכך שהבלוגים המבוססים על וורדפרס כל כך מקודמים בגוגל. התוסף מאפשר בין היתר לתייג בצורה חכמה פוסטים ועמודים בתוך המערכת כך שיתאימו ספציפית לביטויי החיפוש אותם אנו רוצים לקדם.

All in One Webmaster

מאפשר לשלוח לרישום את הבלוג בו זמנית לכל מנועי החיפוש הגדולים (גוגל, בינג, יאהו ועוד). בעזרת התוסף ניתן לשלוח בצורה אוטומטית מפות אתר, שיאפשרו ל"זחלנים" של מנועי החיפוש להגיע בצורה נוחה יותר לעמודי הבלוג

Google Analyticator

התוסף מתקין בצורה פשוטה, מהירה ונוחה קוד של גוגל אנליטיקס, מערכת הסטטיסטיקה הפופולרית של גוגל.

תוספים לצורך תחזוקה וניהול הבלוג

Akismet

כל מי שמנהל בלוג מכיר את המכה – תגובות ספאמיות שחודרות למערכת. התוסף הוא למעשה ה"אנטי-וירוס" של הבלוגים ומצליח לנטרל בצורה כמעט מוחלטת תגובות זבל. החיסרון הוא שהפלאג-אין אינו חינמי והשימוש בו עולה 5$ לחודש עבור אתר אחד.

Contact Form 7

תוסף פשוט, ידידותי וגמיש ויצירת וניהול טפסי צור קשר בתוך הבלוג

WP Super Cache

תוסף טכני המאיץ את הגלישה בבלוג בצורה משמעותית. התוסף שומר קבצי STATIC HTML על השרת והופך את הגלישה בו ליותר מהירה. התוסף הכרחי במיוחד עבור בלוגים המאוחסנים על שרתים בחו"ל, שהגלישה בהם היא איטית יותר עבור הגולש הישראלי.

NextGEN Gallery

תוסף המאפשר ליצור ולנהל גלריית תמונות בתוך הבלוג. עד לאחרונה עקב האכילס של מערכת הוורדפרס היה המכשול הטכנולוגי בהצגת גלריות תמונות. התוסף נותן פתרון טוב לבעיה זו.

OUTBRAIN

את התוסף הזה אני מאוד אוהב, כי הוא מאפשר לגולש לנווט בצורה אינטואיטיבית בין הפוסטים של הבלוג. על מנת להוריד את התוסף יש להירשם לשירות, שפותח על ידי חברה ישראלית. לאחר התקנת התוסף, יופיעו מתחת לכל פוסט, מספר קישורים לפוסטים אחרים הקשורים אליו מבחינה קונטקסטואלית וטקסטואלית.

תוספים לצרכי SOCIAL (רשתות חברתיות)

AddThis

שירות חביב ביותר שמגיע עם תוסף מותאם לוורדפרס. התוסף מגיע עם כפתור המושתל בבלוג שפותח רשימה של רשתות חברתיות, שבלחיצה עליהן, ניתן לשתף בצורה מיידית את הפוסט. דרך השירות ניתן לקבל סטטיסטיקות – כמה הגולשים שלך שיתפו ואיפה.

Facebook Like Button

מאז שפייסבוק שחררה את כפתור ה"לייק" לאתרים חיצוניים, הוא פריט חובה בכל אתר תוכן. הפעלת התוסף תצמיד את הכפתור באופן אוטומטי לפוסטים. לחיצה על הלייק תופיע באופן אוטומטי על הקיר של מי שלחץ, וכך תגרום לפוסט להיות מופץ בצורה ויראלית.

קטגוריות:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.