מיתוג אישי – גם אחרי גיל 50

08.08.2009

מיתוג אישי לבני 50 פלוס

ציינתי פה לא פעם שתהליך בניית מיתוג אישי נועד בעיקר עבור אלה הנמצאים בצומת דרכים בחייהם – ולא חסר כאלה: מובטלים המחפשים עבודה, פרילאנסרים המחפשים פרויקטים, אנשים שרוצים שינוי ולבצע הסבת מקצוע, אנשי קריירה המחפשים שדרוג במקום עבודתם, יזמים עם רעיון או לפני הקמת עסק ועוד. טענה זו מובילה למסקנה כי מיתוג אישי הוא צורך ממשי בעיקר עבור הנמצאים "גילאי הקריירה", שזה אומר בערך 20-50.

הטענה הרווחת היא כי רוב בני ה- 50+ נמצאים במקום בו שאיפות הקריירה שלהם נמוכות, והם בעיקר חושבים על מה יעשו בפנסיה ואיך לעשות כיף עם הנכדים (אם יש…). אומרים שאחרי יובל של חיים גם די קשה להשתנות. ואם מדובר במישהו בעל קריירה עניפה ומוצלחת, סביר להניח כי במשך הזמן רכש לו שם בקהילה המקצועית שלו, ולצורך העניין – הוא כבר ממותג. ומכאן – אין בו את הרצון לשנות.

אולם, כל אלה הן טענות שבעידן הנוכחי אבד עליהם הכלח, ממספר סיבות:

  • כיום, גם בני 50+ מחפשים עבודה (ולפעמים גם את עצמם…)
  • כיום, גם לבני 50+ יש שאיפות קריירה
  • כיום, גם בני 50+ רוצים להשתנות
  • כיום גם בני 50+ מחפשים עבודה

תוסיפו לזה את תוחלת החיים שעולה בהתמדה, השינוי התכוף במקומות עבודה (בארה"ב הממוצע הוא תחלופה של מקום עבודה כל 5 שנים), הרצון לעבוד גם אחרי גיל הפנסיה ותבינו למה עבור רבים גיל 50 מהווה נקודת ציון להתחלה חדשה.

בני ה- 50 + חייבים מיתוג אישי כדי להדביק את הפער

מתוך אוכלוסיית ה- 50+, מי שהכי זקוק למיתוג אישי הם מחוסרי העבודה. מקרב אלה הנמצאים במעגל האבטלה, בני ה- 50+ נמצאים בנחיתות ביחס למועמדים האחרים לעבודה. על אף נסיונם, מעסיקים רבים מעדיפים "דם צעיר", אולי מתוך ההנחה כי אנשים צעירים הם בעלי מוטיבציה גבוהה יותר, נמרצים יותר – ולכן נותנים תפוקה טובה יותר.

מציאות זו לא מותירה הרבה ברירות, ולמעשה מחייבת את בני ה- 50+ לבנות לעצמם מיתוג אישי, על מנת לא רק להדביק את הפער בינם לבין החבר'ה הצעירים, אלא אף ליצור לעצמם יתרון.

 גם אחרי גיל 50 – מיתוג אישי מתבצע באינטרנט

בתהליך בניית המיתוג האישי עליהם יהיה להפגין את מומחיותם, הידע והניסיון הרב שצברו במהלך שנות הקריירה. עליהם יהיה להוציא מהבוידעם כל מאמר, תעודה, מסמך, עבודה, מצגת, מכתב תודה/המלצה הקשורים לתחום המקצועי בו הם מעוניינים להיות ממותגים. חשוב לציין כי תהליך המיתוג האישי אינו נועד רק לשיווק עצמי, אלא גם (ולא פחות חשוב) לתיעוד עצמי.

כידוע, הבלוג הזה מבוסס על הרעיון לפיו הכלי המשמעותי ביותר כיום למיתוג אישי הוא האינטרנט, המאפשר לאדם הפרטי להפיץ את מומחיותו ולפרסם את שמו לקהל יעד בלתי מוגבל ובחינם. רק חבל שדווקא כאן טמון עקב האכילס של בני ה- 50. למרות שבשנים האחרונות חלה עלייה באחוז המשתמשים בקרב אוכלוסיה זו (59% – ע"פ סקר TIM מ- 2008), האינטרנט שייך לצעירים, במיוחד באתרי ושירותי ה- WEB2.0, שם מתבצע חלקו העיקרי של המיתוג האישי. מסיבה זו על בני ה- 50+, שאינם "שוחים" באינטרנט, להיעזר בקרוביהם, חבריהם, או אפילו לקחת אנשי מקצוע. מיתוג אישי

המיתוג האישי של מרווה גולדשמיט

בארה"ב כבר הבינו שגם בני 50+ צריכים שירותים וייעוץ של מיתוג אישי, והמובילה בנישה זו היא יועצת התדמית Marva Goldsmith (מרווה גולדשמיט), שדוגמית מסיפרה Branding Yourself After 50, אתם רואים בחלון שלמעלה.

גולדשמיט, 51, שבניגוד לשמה, מזכירה יותר את אופרה וונפרי מאשר את ד"ר רות, מספקת בספר כלים ועצות לבני גילה, המרגישים צורך למתג את עצמם. היא עושה זאת בשפה קלילה בשילוב סיפורים אישיים מחייה, וכך הפוכת את הספר להרבה יותר ממדריך.

את הספר ניתן לרכוש דרך האתר Branding50.Com במחיר של 25$ כולל משלוח. שווה.

קטגוריות:

תגיות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.